Aby zdobyć tytuł, Porsche nr 2 musiało być mocne

Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb zdobyli tytuł kierowców po 6-godzinnym wyścigu w Bahrajnie, gdzie Porsche nr 2 ponownie ucierpiało, docierając do mety dopiero na 6. miejscu.

opublikowany 20/11/2016 à 11:05

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Aby zdobyć tytuł, Porsche nr 2 musiało być mocne

L’équipage de la Porsche n°2 composé de Romain Dumas, Neel Jani et Marc Lieb a encore vécu une course difficile aux 6 Heures de Bahreïn. Alors que la 919 Hybrid était en lutte pour un podium, elle a perdu plusieurs tours aux stands après avoir été heurtée par la Porsche 911 RSR KCMG de Christian Ried, obligeant Neel Jani à rentrer aux stands avec une roue arrière-gauche bloquée après crevaison.

„Początek wyścigu był obiecujący, skomentował Neel Jani. C’était difficile car je me retrouvais souvent dans le trafic aux pires endroits, mais la stratégie et le premier arrêt ont très bien fonctionné. Je me suis ensuite fait heurter par une GT lors de mon tour de sortie, ce qui a endommagé la roue arrière et la carrosserie. La voiture n’était plus aussi performante après les réparations et nous n’avions plus aucune chance de réduire l’écart face à nos adversaires. Nous ne pouvions qu’espérer que la Toyota n°6 (de Kobayashiego-Conway-Sarrazin) nie wygrywa wyścigu i unika podejmowania ryzyka na torze. »

Załoga zwycięskiego Porsche nr 2 na 24 godziny Le Mans który od podwójnej rundy w Sarthe nie stanął na najmniejszym podium, ostatecznie zwyciężył z przewagą 12,5 pkt. Duval-Di Grassi-Jarvis, kierowcy Audi nr 8 zwyciężyli w Bahrajnie.

„Po kontakcie, którego doznał Neel, stale nadsterowliśmy– wyjaśnił Romain Dumas, ale nie musieliśmy atakować ze względu na sytuację w Championship. Ważne było dla nas, aby ukończyć wyścig bez błędów i cieszę się, że się udało. »

Tytułu zdobytego przez kierowców Porsche nr 2 nie można jednak tłumaczyć wyłącznie zwycięstwem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w którym podwojono liczbę punktów.

« Ten samochód jako jedyny LMP1 nie spędził ani sekundy w garażu z powodu problemów technicznych podczas wyścigów w 2016 roku., podkreślił Andreas Seidl, szef zespołu Porsche. Teraz będziemy cieszyć się uroczystościami i po krótkiej przerwie skupić się na przygotowaniach do roku 2017. »

Zapoznaj się z analizą 6 godzin Bahrajnu przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2090 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz