Toyota nr 7 oswaja żywioły, aby wygrać 6-godzinny wyścig w Spa

Toyota nr 7 wygrała 6-godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps po wyścigu naznaczonym deszczem i licznymi neutralizacjami.

opublikowany 07/05/2022 à 19:03

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Toyota nr 7 oswaja żywioły, aby wygrać 6-godzinny wyścig w Spa

Toyota z numerem 7 stawiła czoła deszczowi i zwyciężyła na torze Spa-Francorchamps (Zdjęcie: DPPI)

To był zabawny wyścig, w którym uczestniczyliśmy na torze Spa-Francorchamps. Po żywiołowym początku drugie wydarzenie w sezonie WEC fut hâchée par de nombreuses interruptions, dues à la pluie et à divers abandons. Notamment celui de la Toyota nr 8 z Sébastien Buemi. Szwajcar odzyskał kontrolę nad wyścigiem tuż po półgodzinie, pozbywając się opiekuna pole position Oliviera Pla. Zawiódł system hybrydowy japońskiego prototypu i po długim czasie ewakuowano GR010, gdy na belgijski tor spadł deszcz.

Żywioły przerwały ten wyścig, przerwany przez co najmniej trzy czerwone flagi. Robin Frijns przez długi czas był mistrzem tego mokrego toru, jednak Holenderowi w starciu z Hypercars nie udało się utrzymać szaleńczego tempa do samego końca. Druga Toyota wciąż na torze, nr 7 Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi i Jose Marii López tym samym już na początku piątej godziny wyszły na prowadzenie i utrzymały przewagę aż do szachownicy. Mikołaj Lapierre, Matthieu Vaxiviere i André Negrao zajął drugie miejsce dla Alpine.

CZYTAJ TAKŻE > 6 Hours of Spa – Zespół WRT prowadzi w połowie wyścigu

Startując z pole position, Glickenhaus nr 708 Romaina Dumasa, Oliviera Pla i Pipo Deraniego na koniec wyścigu spadł w dół rankingów, schodząc z podium w klasyfikacji generalnej na rzecz nr 31 Team WRT (Sean Gelael , Robin Frijns, René Rast). Belgijska drużyna strzeliła nawet podwójną bramkę u siebie z Realteamem z WRT nr 41 (Rui Andrade, Ferdinand Habsburg, Norman Nato). Jota nr 38 (Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Costa, William Stevens) uzupełniła podium.

Finał w napięciu w LMGTE Pro

Le suspens a duré jusqu’au bout dans les catégories LMGTE. En Pro, l’AF Corse n°51 et la Porsche n°92 se retrouvaient dans la dernière demi-heure pour une revanche des 8 Heures de Bahreïn, avec James Calado et une nouvelle fois Michael Christensen en acteurs principaux. Cela se terminait sans heurts cette fois-ci, malgré quelques limites de piste revisitées de chaque côté, et le Britannique passait la ligne en vainqueur de sa catégorie. En GTE Am, la Porsche 911 RSR – 19 n°77 de Dempsey – Proton Competition (Christian Ried, Sebastian Priaulx, Harry Tincknell) résistait à la TF Sport n°33 (Ben Keating, Marco Sørensen, Henrique Chaves) pour s’imposer.

Rankingi wyścigów znajdziesz TUTAJ

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz