Doktor Ullrich pozostawi swój ślad w Audi

W swojej 23-letniej karierze szefa działu zawodów dr Wolfgang Ullrich pozostawił niezatarty ślad w sportowej historii Audi.

opublikowany 16/12/2017 à 17:42

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Doktor Ullrich pozostawi swój ślad w Audi

Doktor Wolfgang Ullrich przekazał kontrolę nad działem konkurencji Audi Dieterowi Gassowi w styczniu zeszłego roku, po 23 latach na czele tego działu. Pod jego dowództwem sportowy oddział producenta w Les Rings będzie świętował niezliczone sukcesy w sportach motorowych, począwszy od 24 godziny Le Mans.

 

 

Wiedeńczyk znalazł się na czele Audi Sport w listopadzie 1993 roku, kiedy program sportowy niemieckiej marki został ograniczony ze względów ekonomicznych. Wprowadził markę na niemieckie i włoskie super tournee, które pierwsze sukcesy odniosło rok później w Vallelunga (Włochy) i zdobyło tytuł na koniec sezonu.

 

 

Audi wypuściło na rynek A1995 quattro w 4 roku, wciąż pod jego kierownictwem. W następnym roku producent z Ingolstadt zdobył siedem tytułów mistrzowskich w kraju (Australia, Belgia, Niemcy, Włochy, Republika Południowej Afryki, Hiszpania i Wielka Brytania). Ponieważ technologia quattro została następnie zakazana w konkurencji, niemiecka marka skupi się na niejWytrzymałość z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans w centrum uwagi.

 

 

W 1999 roku Audi stanęło na pierwszym podium za kierownicą R8 Franka Bieli, Didiera Theysa i Emanuele Pirro. Zwycięstwo nadeszło w następnym roku, a Belga zastąpił Tom Kristensen. Niemiecki prototyp zdominuje dyscyplinę z 63 zwycięstwami w 80 startach i będzie punktem wyjścia do dominacji w Sarthe, ponieważ Audi odniosło 13 zwycięstw w 18 zgłoszeniach, które wygrały także R10 TDI, R15 TDI i R18 e-tron quattro, które będą zaoferować marce ostatnie zwycięstwo w Sarthe dzięki piekielnemu trio złożonemu z André Lotterera, Benoît Tréluyera i Marcela Fässlera, którzy w sumie zwyciężyli trzykrotnie na torze Le Mans.

 

 

Dzięki R10 TDI Audi stało się także pierwszym producentem, który zdobył podwójny zegar Le Mans z silnikiem wysokoprężnym dzięki sukcesom Franka Biela, Marco Wernera i Emanuele Pirro.

„Historia sukcesu” zostanie jednak zakłócona śmiercią Michele Alboreto podczas wypadku testowego na torze Lausitzring (Niemcy) w 2001 r. Zakończyła się ona pod koniec 2016 r. po 107 zwycięstwach w 187 wyścigach, z czego 17 uzyskano w WEC (nie licząc 24-godzinnego wyścigu Le Mans).

 

 

Pod jego dowództwem zabłysnęła także marka Rings DTM w tym tytuł Mattiasa Ekströma zdobyty w 2004 roku za kierownicą A4 DTM oraz „hat-trick” podpisany w latach 2007-2009 przez Szweda i Timo Scheidera. W sumie Audi będzie świętować sześć tytułów mistrzowskich i 60 zwycięstw. Niemniej jednak jego kariera zostanie zszargana przez polecenie wydane Scheiderowi w Spielbergu (Austria) w 2015 roku, nakazujące mu uderzanie kierowców Mercedes Roberta Wickensa i Pascala Wehrleina.

 

 

Od 2009 roku Audi było również szeroko obecne na scenie wyścigowej klientów dzięki R8 LMS GT3, którego rozwój był prowadzony pod kierunkiem dr Wolfganga Ullricha.

 

 

67-letni dr Wolfgang Ullrich pozostawia po sobie deszcz trofeów w siedzibie Audi w Neuburgu. Na 566 zgłoszeń marka odniosła 209 zwycięstw, w tym 13 w Le Mans, jedenaście w 12-godzinnym wyścigu w Sebring (Floryda) i dziewięć w Petit Le Mans (Gruzja), a także 31 tytułów kierowców. Niemiecka marka za swojego panowania opracowała także 18 samochodów wyścigowych.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz