Le Mans kontra zamknięte samochody?

Automobile Club de l'Ouest, usuwając zaletę kołnierzy z zamkniętych prototypów, wywołał początek buntu wśród zainteresowanych producentów.

opublikowany 15/10/2009 à 15:47

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Le Mans kontra zamknięte samochody?

Zamknięte samochody, które wyróżniały się w tym roku na 24 godziny Le Mans, z dwójką Peugeot i czwarte miejsceAston Martin, może stać się rzadsze w peletonie ze względu na nowe przepisy ACO.

Na podstawie badań potwierdzających, że zalety aerodynamiczne zamkniętego prototypu rekompensują utrzymanie stałej temperatury w kabinie pasażerskiej, Automobile Club de l'Ouest usunął zaletę kołnierzy w samochodach zamkniętych.

Skontaktowaliśmy się w czwartek z Olivierem Quesnelem, dyrektorem Peugeot Sport, który obsługuje zamknięte 908 LMP1, że nie jest zadowolony z tych przepisów. „ Niech każdy ma taką samą uzdę, czemu nie, zwierza się Olivierowi Quesnelowi AUTOhebdo.fr. Ale dla uczciwości wszyscy muszą mieć w kabinie tę samą temperaturę. Obecnie prosimy o utrzymywanie temperatury w kabinie na poziomie 32°C, co nie jest tym samym w zależności od tego, czy na zewnątrz jest 20°C, czy 40°C. Dlatego nie widzę sprzeciwu, aby różne samochody miały ten sam kołnierz, pod warunkiem że wymagamy, aby w przedziałach pasażerskich wszystkich samochodów była taka sama temperatura. »

Rzeczywiście, na łamach AUTOhebdo dyrektor Peugeot Sport potwierdza w tym tygodniu, że może zrobić „ do 50°C do mostka kierowców jadących otwartymi pojazdami LMP „. Jednocześnie producenci zamkniętych prototypów mają obowiązek utrzymywania temperatury w kabinie pasażerskiej na poziomie 32°C, niezależnie od temperatury zewnętrznej. Aby zrekompensować utratę przewagi na poziomie kołnierza, Olivier Quesnel prosi, aby maksymalna temperatura w kabinie pasażerskiej zamkniętych prototypów była dostosowana do warunków zewnętrznych, „ Na przykład o 8°C wyższa niż temperatura otoczenia ".

Ze swojej strony George Howard-Chappell potwierdza: „ że nie ma zachęty do produkcji zamkniętego samochodu „. Główny zespół Aston Martin Racing zwierza się Autosportowi, że „ niewielka przewaga aerodynamiczna w wyścigach samochodów zamkniętych Ale " tyle wad. Wśród nich Howard-Chappell wymienia inżynierów zajmujących się drzwiami, zwiększenie masy i utrzymanie przedniej szyby w czystości. „ To znacznie bardziej skomplikowany samochód » podsumowuje główny zespół.

Tym samym, po nie do końca rozwiązanym problemie równoważności silników benzynowych i wysokoprężnych, ACO musi stawić czoła nowemu wyzwaniu. Z niecierpliwością będziemy oczekiwać ostatecznego regulaminu sezonu 2011.

0 Zobacz komentarze)