Le Mans / ELMS: S. Loeb Racing wrzuca wyższy bieg

Sébastien Loeb Racing robi kolejny krok, rejestrując się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i wracając do ELMS Oreca 03 i Audi R8 LMS ultra zgłoszonymi do GTC.

opublikowany 15/02/2014 à 17:01

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Le Mans / ELMS: S. Loeb Racing wrzuca wyższy bieg

Po dwóch latach istnienia Sébastien Loeb Racing w końcu osiąga swój ostateczny cel, rejestrując Oreca 03 w 24 godziny Le Mans które odbędą się 15 i 16 czerwca. W związku z tym alzacki zespół powróci do wyścigów długodystansowych po wzięciu udziału w wydarzeniu Test Day of the Sarthe z tytułowym szefem kierowców w 2012 r. i w sezonie 2012 r.WIĄZY gdzie francuska drużyna zdobyła podium podczas 6-godzinnego wyścigu w Castellet. „Ciężko pracowaliśmy, aby stworzyć ten program wytrzymałościowy, a bycie jednym z gości 24-godzinnego wyścigu Le Mans jest wielkim powodem do dumy”, zapewnia kierownik zespołu Dominique Heintz. „Marzyliśmy o Le Mans od narodzin Sébastien Loeb Racing i zaledwie kilka tygodni dzieli nas od spełnienia tego marzenia. To pierwsze uczestnictwo będzie dla wszystkich bardzo ważnym krokiem. Wiemy, że mit Le Mans jest wyjątkowy i należy podchodzić do niego z wielką pokorą i mądrością. Chcemy jednak być ambitni. Mamy sprawdzony sprzęt i zamierzamy stworzyć potężne trio. René Rast jest pierwszym z naszych pilotów. Podobnie jak my odkryje wydarzenie, ale jest młody, szybki i zmotywowany. Dobrze reprezentuje wartości zespołu. »

L’Allemand âgé de 27 ans s’est distingué en remportant deux titres en Porsche Carrera Cup allemande (2008 et 2012) et trois d’affilée en Supercup (de 2010 à 2012). Néanmoins, le natif de Minden devra prendre ses repères sur l’Oreca 03 puisqu’il n’a pas encore piloté de prototype. „Le Mans zawsze było jednym z moich marzeń. To największy i najważniejszy wyścig wytrzymałościowy na świecie », komentuje René Rast. „To przyjemność i zaszczyt jeździć dla takiego zespołu jak Sébastien Loeb Racing. Stanąłem przed nim w zeszłym roku i mogłem zmierzyć jego profesjonalizm. Myślę, że będziemy mogli liczyć na solidny zespół i bardzo dobrą załogę. Moim pierwszym celem jest ukończenie wyścigu, a marzeniem byłoby stanąć na podium. Będzie to dla mnie pierwszy prototyp w prototypie, ale wjechałem jednomiejscowy i wiem, jak samochód radzi sobie z dociskiem aerodynamicznym (po dwóch sezonach w Formule BMW ADAC w latach 2003 i 2004). Mam nadzieję, że szybko się zaaklimatyzuję. Muszę się uczyć, ale jestem zaangażowany i zdeterminowany, aby dać świetny występ! »

Sébastien Loeb Racing będzie miał w tym sezonie napięty harmonogram, ponieważ oprócz startu w wyścigu ELMS w kategorii GTC wystartuje także Audi R8 LMS ultra jego rejestracja we francuskich mistrzostwach GT z dwoma samochodami. „Dzięki temu samochodowi będziemy zatem obecni w serii „sprintu” i innym typie bardziej wytrzymałościowym” dodaje Dominique Heintz. „To interesujące dla zespołu technicznego, który będzie mógł uzupełnić swoje pole działania, ale także dla naszych partnerów. I wiemy, że Audi R8 LMS ultra świetnie radzi sobie w obu stylach rywalizacji! Trzeci sezon istnienia zespołu zapowiada się po prostu ekscytująco. » Francuski zespół wystartuje także swoim Oreca 03 w zawodach Mistrzostw Europy, aby odzyskać swoją pozycję przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. „ELMS to spójny wybór w konstrukcji naszego całego programu. Będziemy wracać do prototypu, a ELMS znamy już ścigając się tam w 2012 roku. Oprócz przygotowań do 24-godzinnego wyścigu Le Mans będziemy mieli okazję powalczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, a naszymi partnerami są głównie Europejski. Mistrzostwa również okazały się atrakcyjne w zeszłym roku, czy czekało Cię kilka świetnych bitew?, podsumowuje kierownik zespołu, który w nadchodzących tygodniach ujawni załogi obu samochodów.

0 Zobacz komentarze)