W 2017 roku 919 Hybrid zwiększyło liczbę zwycięstw do trzech 24 godziny Le Mans, à 19 le record de succès dans la Sarthe de Porsche. Trois ans après avoir remisé au musée sa LM P1, le constructeur allemand officialise son retour dans la catégorie-reine de l’Wytrzymałość.
Planowany powrót na rok 2023, z samochodem spełniającym przepisy LMDh, a więc opartym na podwoziu LM P2 i wyposażonym w skrzynię biegów Xtrac oraz układ hybrydowy Bosch.Williams Zaawansowana inżynieria. Dlaczego ten wybór?
« LMDh pozwala nam odnieść zwycięstwo w klasyfikacji generalnej samochodem wyposażonym w system hybrydowy w trzech wielkich klasykach: 24-godzinnym wyścigu Le Mans, 24-godzinnym wyścigu Daytona i 12-godzinnym wyścigu Sebring, – podkreśla Oliver Blume, dyrektor generalny niemieckiej marki. A wszystko bez rozbijania banku! »Porsche zapewnia nas w naszych felietonach, że marka będzie dobrze reprezentowana w 2023 roku, zarówno w WEC qu'en IMSA.
Oliver Blume, który chciał powitać Fritza Enzingera, wiceprezesa Porsche Motorsport, który od stycznia pracował nad urzeczywistnieniem tego projektu. „ Chciałbym podziękować naszemu zarządowi za ogromne zaufanie, jakie pokłada w opracowanej przez nas strategii sportów motorowych » powiedział Austriak.
I to zanim przejdziemy dalej: „ Na swoim koncie mamy 19 zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i kilka sukcesów w najważniejszych wyścigach American Endurance (18 w 12-godzinnym wyścigu w Sebring i 22 jako producent silników w 24-godzinnym wyścigu w Daytona. Notatka redaktora). Możemy kontynuować tę tradycję za pomocą LMDh po rozsądnych kosztach. Mam nadzieję, że uda nam się wrócić do miejsca, w którym skończyliśmy w latach 80. i 90., czyli do starć z wieloma innymi markami. Inni producenci wyrazili duże zainteresowanie. »
Ogłoszenie, które przypada dwa dni później Peugeot ujawnił parametry techniczne układu napędowego swojego przyszłego pojazdu – spodziewane w 2022 r. – i nieco ponad dwa tygodnie późniejAudi również ogłosiło swój powrót, dowód na to, że Wytrzymałość jest w pełnym odrodzeniu. Czy pojawienie się Porsche w Hypercar – nowa nazwa LM P1 – oznacza, że marka opuści któreś z mistrzostw, w które bierze udział? Według Michaela Steinera nie.
« W średnioterminowej perspektywie Porsche chce skupić się na trzech różnych koncepcjach napędu: pojazdach w pełni elektrycznych, hybrydach typu plug-in i tych wyposażonych wyłącznie w silnik spalinowy, zapewnia szef działu badań i rozwoju w Porsche AG. Używamy wszystkich elektrycznych Formuła E i wysokowydajne bloki termiczne w GT (GT3 i GTE. Notatka redaktora). Od tej chwili puste pole jest sprawdzane przez LMDh. A gdyby przepisy zezwalały na stosowanie paliw syntetycznych, miałoby to jeszcze większy sens z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju. »
Porsche rzeczywiście potwierdziło swoje zaangażowanie w Formułę E, mistrzostwa, w których w 2021 roku jego interesów będą bronić André Lotterer i Pascal Wehrlein. W tym samym czasie dwa 911 RSR-19 zostaną zaprezentowane w kategorii GTE Pro WEC dla Gianmarii Bruni-Richarda Lietza i Kévina Estre-Neela Janiego. Wreszcie 911 GT3 obsługiwane przez zespoły partnerskie i wspierane przez niemieckiego producenta wezmą udział w GT World Challenge i 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. Ale odtąd oczy fanów są zwrócone na 24-godzinny wyścig Daytona 2023, pierwszy wyścig młodszej siostry 919 Hybrid.
Aby dowiedzieć się wszystkiego na temat powrotu Porsche do najwyższej kategorii Endurance, nie przegap naszego numeru 2291, dostępnego tutaj w wersji cyfrowej a także w kioskach, m.in. wywiad z Pascalem Zürlindenem, odpowiedzialnym za oficjalne programy zawodów Porsche.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)