Le Mans/WEC – Miejsce dla LMP-L i LMP-H

Jeśli przeniesienie GT nie nastąpi przed 2016 rokiem, od przyszłego roku najważniejsza kategoria Endurance będzie połączeniem LMP-L i LMP-H. Zmienił się także sposób naliczania punktów w Mistrzostwach Producentów.

opublikowany 27/09/2013 à 17:24

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Le Mans/WEC – Miejsce dla LMP-L i LMP-H

L’année 2014 verra l’apparition d’un nouveau règlement en LM P1. Les voitures se verront allouer une quantité de carburant par tour, obligeant les concurrents à mettre l’accent sur l’efficience énergétique. Mais si les grands constructeurs, à l’image d’Audi, Toyota et Porsche, opteront pour un système hybride, l’adoption de ce dernier n’est pas obligatoire pour les écuries dites privées. Ainsi, le Rebellion Racing et le Oak Racing, qui ont prévu d’être en LM P1 l’an prochain avec des voitures « maison », s’en passeront.

W związku z tym przepisy planują „podzielić” kategorię główną na dwie części, pomiędzy LMP-H i LMP-L, przy czym H i L oznaczają hybrydę i lekką (samochody nieposiadające SREC będą lżejsze). Należy pamiętać, że LMP-L jest zarezerwowany wyłącznie dla prywatnych drużyn.

Ponadto wprowadzono istotne zmiany w regulaminie sportowym. W latach 2012 i 2013 w Mistrzostwach Świata Producentów tylko samochód, który uzyskał najwyższą liczbę punktów, zdobył punkty dla danej marki. A to po to, aby Toyota, nie zawsze obecna w dwóch samochodach, mogła choć trochę konkurować z Audi. Od przyszłego roku punkty będą zdobywać dwa samochody z najlepszymi miejscami na mecie. Producent przedstawiający tylko jeden prototyp miałby zatem znacznie mniejsze szanse na wygraną.

Wreszcie grupa robocza utworzona przez ACO i FIA w sprawie stworzenia „jednej” kategorii GT w perspektywie średnioterminowej najwyraźniej działała dobrze. Rzeczywiście, główne kierunki konwergencji GTE-GT3 zostały najwyraźniej ogólnie zdefiniowane i zaakceptowane przez producentów. Celem jest przedłożenie nowego regulaminu technicznego GT, opartego na nowych kategoriach (GT i GT+), do zatwierdzenia Radzie Światowej FIA w czerwcu 2014 r., a wejście w życie w 2016 r.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz