Nowe wyzwanie Pipo Engines z Glickenhaus

Pipo Motors podejmie wyzwanie Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i 24-godzinnego wyścigu Le Mans, dołączając do przygody Scuderii Cameron Glickenhaus. Szczegółowa recenzja z Frédériciem Barozierem, szefem francuskiego podmiotu.

opublikowany 12/05/2020 à 12:00

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Nowe wyzwanie Pipo Engines z Glickenhaus

Kilka minut po obejrzeniu w kinie Le Mans 66 reżyser Silniki Pipo, Fryderyk Barozier, pozwala sobie na kilka zwierzeń. „Wychodząc z pokoju, powiedziałem, że Le Mans to jedna z moich ambicji., on pamięta.

Podobnie jak Pikes Peak i Dakar, w którym braliśmy udział na początku roku z RD Limited (Zespół Romaina Dumasa. Przyp. red.) i wózki Overdrive.

To było w grudniu. Kilka dni później do człowieka, który współpracował z Eximium przy przejęciu Pipo Matériaux pod koniec 2017 roku – po przejściu na emeryturę jej założyciela Jean-Pierre’a Fleura – zadzwonił Igor Zanetti.

Ten ostatni, kierownik projektu w Podium Advanced Technologies (zarządzającej działalnością SCG na torze) poszukuje silnika do SCG 007 spełniającego przepisy Le Mans Hypercar.

" Zaskoczony ? Tak byłem, rozpoznaje Frédérica. Ale to miłe, bo pokazuje, że prowadzona od prawie dwóch i pół roku kampania komunikacyjna zaczyna przynosić efekty. Staram się nas zareklamować i urozmaicić naszą działalność. »

Pipo, choć ma doświadczenie w turystyce i jest twórcą silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, w który wyposażono Bentleya Continental GT3, jest najbardziej znany ze swojej działalności w WRC. Od 1998 do 2005 z Peugeot, de 2006 à 2012 avec Ford, puis de 2014 à 2016 avec Hyundai qui lui a ensuite confié les projets R5 et TCR avec le succès que l’on connaît.

En RallycrossPipo współpracował z Kenem Blockiem w 2012 r., ale przede wszystkim zdobył dwa tytuły World RX z Petterem Solbergiem w latach 2014 i 2015.

„Kiedy SCG do nas zadzwoniło, nie zwlekaliśmy długo, – kontynuuje nasz rozmówca. James chciał silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, ponieważ chciał go oprzeć na silniku Alfa Romeo. Ale zaczynając od silnika produkcyjnego, robiliśmy to przez 20 lat i przestaliśmy, ponieważ jest to droższe i bardziej skomplikowane niż tworzenie własnego silnika. »

Czyli zupełnie nowy blok? Nie bardzo. „Kilka lat temu opracowaliśmy własną 4-cylindrową turbosprężarkę w oparciu o nasze 20-letnie doświadczenie w WRC i co roku ją rozwijamy dla WRX, powiedział nam szef firmy Guilherand-Granges (Ardèche).

Architektura silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem opiera się w rzeczywistości na wersji tego 2020-cylindrowego rzędowego 4-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem na rok XNUMX, jednej z perełek Pipo. Jego rozwój finansuje amerykańska firma, ale będzie dostępny w sprzedaży.

„Zachowujemy architekturę głowicy cylindrów, zaworów, rozdzielacza, komory spalania, wtryskiwaczy, tłoków itp. Krótko mówiąc wszystko, co dobrze sprawdza się w 4-cylindrowym silniku rozwijającym moc od 400 do 600 KM, Barozier nam to wyjaśnił.

Obecne przepisy wymagają mocy około 850 koni mechanicznych, czyli 425 na rząd cylindrów, czyli nieco więcej niż WRC 2017 z dużym kołnierzem i nieco mniej niż 2.0-litrowy silnik rallycrossowy.

Następnie wykonaliśmy drugi rząd cylindrów symetrycznie z nowym odlewem głowicy i będziemy musieli narysować blok. Robimy duże postępy i mamy nadzieję umieścić silnik na ławce w październiku. »

Dziewięć miesięcy, czy to wszystko? „Na początku wszystko idzie bardzo szybko, bo jesteśmy „wolni” – podkreśla Frédéric. Jednak zajmie to więcej czasu, gdy zajmiemy się obiegami wody i oleju oraz wszystkimi systemami peryferyjnymi. Będziemy musieli zobaczyć – w zależności od podwozia – jak ustawić alternator, wymiennik oleju itp., ale jest to fascynujące.

Wyprodukowanie V8 dla Le Mans to coś, czemu nie można odmówić. Tym bardziej we własnym imieniu, co jest ważne, ponieważ mamy mniej partnerstw z głównymi producentami. Jeśli chcę dalej rozwijać silniki do projektów, chcę móc się wokół nich komunikować.

Kiedy podchodzę, ludzie mówią mi, że nie znają silników Pipo. Kiedy mówię o Peugeocie 206 WRC, ich spojrzenie się zmienia. Wszyscy wiedzą, co zrobiliśmy, ale nikt nie wie, że za tym stoimy. »

Po triumfie w kategorii white label w turystyce, Rajd samochodowy i Rallycross, Pipo chce używaćWytrzymałość żeby wyrobić sobie markę.

0 Zobacz komentarze)