Doprecyzowano główne założenia przepisów na rok 2020

ACO ujawniło bardziej szczegółowo przyszłe regulacje dotyczące kategorii Premier na rok 2020.

opublikowany 15/06/2018 à 11:13

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Doprecyzowano główne założenia przepisów na rok 2020

Tradycyjne konferencja prasowa Automobile Club de l'Ouest, która odbyła się w ten piątek na marginesie 24 godziny Le Mans Rok 2018 ujawnił długo oczekiwane szczegóły dotyczące przyszłych przepisów technicznych na rok 2020, które muszą zostać ukończone do końca listopada.

Jak już od kilku tygodni wskazujemy na łamach naszych felietonów, prototypy będą inspirowane hipersamochodami, dzięki czemu fani będą mogli lepiej rozpoznać, o jakie marki chodzi.

Samochody będą miały dwa miejsca w kokpicie, których objętość zostanie zwiększona. Szyba powinna zwiększyć swoje wymiary, a całkowita masa powinna wynosić 980 kg, a rozkład mas będzie regulowany.

Architektura silnika będzie dowolna, z pojedynczym systemem hybrydyzacji KERS zaimplementowanym na przedniej osi, oferującym moc 200 kW (czyli około 5 MJ ewentualnej regeneracji) i umożliwiającym napęd na cztery koła. Czasy okrążeń na torze Le Mans szacowane są na 3 minuty i 20 minut.

Zmniejszony zostanie także budżet do jednej czwartej obecnego budżetu LM P1 (tj. około 30 mln euro). Samochody i technologię mogą równie dobrze zostać przejęte przez prywatne zespoły. Jak wskazał przewodniczący Komisji, regulacja powinna być stabilna przez pięć lat Wytrzymałość Richard Mille.

Nazwa tej kategorii, która powinna obowiązywać co najmniej do 2024 r., nie została jeszcze ustalona, ​​a dyskusje wciąż trwają. Fani będą również konsultowani w sprawie tej nazwy.

Wodór w centrum uwagi

W 2024 roku musi zostać ustanowiona kategoria ogniw paliwowych – wodorowych. Grupa robocza złożona z członków ACO i FIA współpracuje już regularnie z wieloma szczególnie wrażliwymi i aktywnymi kontaktami w tej sprawie.  

Na scenę wkracza e-sport

Ujawniono także serię eSports Le Mans. Uruchomiony zostanie nowy program poświęcony wirtualnym rywalizacjom w Forza Motorsport na Xbox (rejestracja na lemansesports.com), którego celem będzie dotarcie do nowego pokolenia fanów. Zostaną uruchomione mistrzostwa online równoległe do Super-Sezonu, a najlepsi spotkają się w Le Mans w 2019 r. w wielkim finale.

Dodatkowo na każdym kontynencie zostanie zorganizowana runda. Fuji w Azji, Birmingham w Europie i Sebring w USA. Najlepsi zawodnicy z tych drugich mistrzostw spotkają się także w wielkim finale Le Mans w czerwcu 2019 r. Więcej szczegółów zostanie podanych na torze Silverstone w sierpniu.

Zespół FA Racing Fernando Alonso będzie zaangażowany.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz