LMH czy LMDh dla Peugeota?

Peugeot pozostaje w pełni zaangażowany w swój przyszły projekt Endurance, nie potwierdzając jednak, która platforma zostanie wykorzystana.

opublikowany 27/05/2020 à 13:00

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

LMH czy LMDh dla Peugeota?

Od czasu oficjalnej informacji o jego powrocie do najwyższej kategoriiWytrzymałość W listopadzie ubiegłego roku firma lwa pracowała nad projektem Hipersamochód Le Mans, przyznając jednocześnie, że nie wyklucza zmiany decyzji. A co teraz, gdy znane są wytyczne rozporządzenia?

„Jesteśmy usatysfakcjonowani ogłoszeniem, w szczególności potwierdzeniem kwestii technicznych związanych z BOP, co zapewni uczciwość sportową (pomiędzy LMH i LMDh. Przyp. red.).– powiedział dyrektor ds Sporty motorowe PSA, Jeana-Marca Finota.

Konieczne było ujednolicenie przepisów dotyczących wspólnych parametrów masy, mocy i aerodynamiki. Konieczne będzie zapewnienie, aby zastosowanie dwóch referencyjnych tuneli aerodynamicznych nie spowodowało zakłócenia równowagi osiągów.

Wiemy, że kalibracja takich instalacji jest zawsze bardzo trudnym zadaniem. Wkrótce powinny być dostępne najnowsze elementy ekonomiczne umożliwiające przeprowadzenie pełnej oceny.

Peugeot w odpowiednim czasie ujawni swój wybór. W okresie izolacji projekt Endurance poszedł we właściwym kierunku. Celem jest nadal obecność w 2022 r.”.

Jeżeli dana osoba upiera się przy tym fakcie „że koszty będą musiały zostać bardzo znacznie obniżone” i „Należy nadać priorytet atrakcyjności i spektaklowi, a nie nieuzasadnionemu rozwojowi technologicznemu, którego doświadczyliśmy”, francuski producent mógłby jednak podążać ścieżką LMH i nie zbaczać na LMDh, choć ma to być tańsze.

Jednym z powodów, który mógłby go do tego zachęcić, jest fakt, że jego głównym partnerem w tej przygodzie, firmą energetyczną Total, jest właściciel firmy Saft Groupe, specjalizującej się w akumulatorach high-tech.

Jednakże LMDh musi być wyposażony we wspólny system hybrydowy, prawdopodobnie podpisany McLaren (Bosch również bierze udział w konkursie). Z drugiej strony nie byłoby w tym nic dziwnego Peugeot wykorzystuje podwozie przyszłego LM P2 Ligiera, odpowiadając za aerodynamikę przyszłej lwicy, co byłoby o wiele bardziej opłacalne niż projektowanie własnego monocoque.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz