Makowiecki: „Nowe Porsche pozostaje prawdziwym 911”

Frédéric Makowiecki podzielił się z AUTOhebdo swoimi wrażeniami z jazdy nowym Porsche 911 RSR, które w przyszłym roku zadebiutuje w WEC.

opublikowany 23/11/2016 à 16:22

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Makowiecki: „Nowe Porsche pozostaje prawdziwym 911”

Czy ten RSR ostatecznie zachowuje tylko nazwę 911?

Nie, pozostaje prawdziwym 911, w tym płaską 6 z własnymi cechami. Z pewnością jazda samochodem bardzo ewoluuje, ale została wymyślona i zmontowana w warsztatach w Weissach przez ludzi, którzy mają kulturę 911 we krwi i ma to odzwierciedlenie w jej DNA.

Jak definiuje się ten nowy RSR pod względem dynamicznego zachowania?

Cierpi na znacznie mniejszą bezwładność, ponieważ rozkład mas nie wpływa już na końce. Aerodynamika również zrobiła ogromny krok do przodu dzięki tylnemu dyfuzorowi, który teraz idealnie współpracuje z przednią łopatką i właśnie ta mnogość elementów sprawia, że ​​zachowanie jest bardziej wyraziste niż w przeszłości. Zwiększenie rozstawu osi zapewniło dużą stabilność, nawet jeśli oznaczało to utratę zwinności na wolnych zakrętach.

Czy pozostawienie silnika wolnossącego, gdy konkurencja wybrała turbosprężarkę, powinno Cię martwić?

Wszystko zależy bardziej od BoP niż od wyboru silnika. Ten ostatni jest nowy i przeszedł wiele pracy, nie po to, aby uzyskać większą moc, ale większy moment obrotowy przy wszystkich prędkościach. Jednak posiadanie silnika o małej pojemności, mniejszej liczbie cylindrów i pracującego na wysokich obrotach w porównaniu z konkurencją, stawia nas w tyle pod względem obsługi samochodu w porównaniu z naszymi turbodoładowanymi przeciwnikami. Ale koncepcja jest dobra, ponieważ samochód jest lepiej wyważony i dynamiczny, łatwiej się schłodzi, a jeśli stracisz czyste przyspieszenie, czasami możesz przyspieszyć wcześniej itp. Zatem fakt posiadania nowej, precyzyjnej, szybkiej skrzyni biegów, która nie destabilizuje samochodu, jest prawdziwym plusem w porównaniu do przeszłości. Do ACO i FIA należy zwrócenie szczególnej uwagi na BoP i wpływ momentu obrotowego turbosprężarki podczas ponownego uruchamiania przy średnich i wysokich prędkościach, szczególnie w Le Mans...

Découvrez notre dossier sur la Porsche 911 RSR 2017 avec les interviews du Dr. Frank Walliser, le directeur de Porsche Motorsport, de Marco Ujhasi, le chef de projet GT, et de Frédéric Makowiecki dans le n°2090 d’AUTOtygodniowo, dostępny już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)