Ogier po teście nowicjusza: „Naprawdę mi się podobało”

Habowie mieli okazję wsiąść do Toyoty Hypercar na test debiutanta WEC w Bahrajnie.

opublikowany 07/11/2021 à 20:41

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Ogier po teście nowicjusza: „Naprawdę mi się podobało”

Sébastien Ogier odbył swoją pierwszą sesję za kierownicą Toyoty GR010. ©DPPI/F. flamandzki

Sebastian Ogier w drodze do jego nawrócenia? Jeśli nadal ma głowę rallye i finału, który czeka go na Monzy (18-21 listopada), rodzina Gapençais nigdy nie kryła swojej miłości doWytrzymałość a zwłaszcza 24 godziny Le Mans.

Przygotowując się do przejścia na emeryturę w pełnym wymiarze godzin WRC, siedmiokrotny mistrz świata został zaproszony do wzięcia udziału w Rookie Test of WEC ce dimanche. Sur place, Sébastien Ogier a pu s’installer au volant de la GR010 de Toyota dont il est le principal représentant en Rallye. Présent à bord de la N°8, le Gapençais a participé aux deux séances du jour signant d’abord un 1’50“647 avant de boucler cette aventure par un 1’51“189 pour un total de 84 tours bouclés.

« Jazda GR010 Hybrid była bardzo ekscytująca i naprawdę podobał mi się ten moment w samochodzie– przyznał po pierwszych doświadczeniach z japońskim prototypem. Nie narzucałem sobie żadnej presji wynikowej, bo przede mną mnóstwo nowych parametrów. Musiałem przyzwyczaić się do prędkości na zakrętach, hamowania, sposobu, w jaki samochód skręca i systemu hybrydowego, który jest czymś wyjątkowym. To inny sposób myślenia, gdy przejedziesz jedno okrążenie i spróbujesz spisać się lepiej na następnym, w porównaniu do rajdów, gdzie każdy zakręt jest wyjątkowy. Dziękuję Toyocie za tę wyjątkową okazję przeżycia wyścigów wytrzymałościowych. »

Mistrz w LMP2 z WRT na koniec sezonu, w którym wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w swojej kategorii, Charles Milesi również został zaproszony do wypróbowania GR010. Francuz, który towarzyszył Toyocie jedynie podczas porannej sesji, zajął 4. miejsce z czasem 1 min49”636, nieco ponad 9 dziesiątych straty Mikołaj Lapierre, autor najlepszego czasu z A521Alpine.

« Pierwsza wsiadka za kierownicą GR010 Hybrid była dla mnie czymś wyjątkowym, każdy kierowca Endurance marzy o jeździe takim samochodem, podkreślił Charles Milesi po sesji. Jestem zadowolony z pracy, którą wykonałem. Na początku musiałem dostosować się do hamowania, które różni się od mojego w LMP2, ale zespół pomógł mi zrobić postęp. Przyczepność na zakrętach przy dużych prędkościach i moc samochodu były dla mnie czymś nowym i bardzo imponującym. Dość szybko się do tego przyzwyczaiłem i jestem zadowolony z pracy, którą wykonałem. To był dobry dzień, a kiedy prowadzisz taki samochód, po prostu chcesz więcej. "

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz