P. Zurlinden: „Sporty motorowe w Porsche pozostają oczywiste” pomimo Covid-19

Pascal Zurlinden, dyrektor działu Motorsport w Porsche, szczegółowo opisuje wpływ Covid-19 na działalność niemieckiego producenta, jego stanowisko w klasie LMDh, przyszłość GTE, przerwę w Formule E i pojawienie się e-sportu. 

opublikowany 27/04/2020 à 14:22

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

P. Zurlinden: „Sporty motorowe w Porsche pozostają oczywiste” pomimo Covid-19

Comment la division Porsche Motorsport fait face au Covid-19 ? Son Directeur Pascal Zurlinden s’est exprimé à ce propos, lundi 27 avril.

Francuski menadżer chce przede wszystkim dodać otuchy; firma z Zuffenhausen uważa sporty motorowe za istotny aspekt swojej działalności. „Sporty motorowe pozostają dla Porsche oczywistością. To się nie zmieni. Nie możemy jednak powiedzieć, jaki będzie krajobraz sportowy po koronawirusie. »

Zmuszony do pracy zdalnej, podobnie jak jego personel, Pascal Zurlinden utrzymuje kontakt z inżynierami i pilotami. „Utrzymanie z nimi ożywionej wymiany zdań nie stanowi problemu. »

Działalność Porsche Motorsport 

W przeciwieństwie do wielu pilotów Formuła 1oficjalni kierowcy Porsche nie obniżą swoich wynagrodzeń, ponieważ w drugim semestrze nie będą bezrobotni. „Jeśli sezon 2020 zostanie wznowiony po kryzysie, będą niezwykle zajęci. Ich wymiar czasu pracy nie będzie skrócony w stosunku do lat ubiegłych.

 

Byłoby nawet zupełnie odwrotnie: poziom wysiłku i napięcia będzie bardzo wysoki, to nie obniżymy im wynagrodzeń. » Rzeczywiście, kalendarze mogą zostać przeciążone pod koniec lata.

„W tej chwili każde mistrzostwa szukają rozwiązania, aby zorganizować jak najwięcej wydarzeń. Naturalnie pojawią się kolizje dat. Sytuacja ewoluuje z dnia na dzień. Jeśli chodzi o liczbę wyścigów, które się odbędą, nie jest jeszcze jasne. Jesteśmy w stałym kontakcie z przeciwnymi drużynami. Jesteśmy w tym wszyscy razem. 

W Porsche często mówimy o „rodzinie sportów motorowych”. W tych trudnych czasach staje się jeszcze bardziej oczywiste, że sporty motorowe to rodzina, niezależnie od producentów i konkurencji na torach. Jedno jest pewne: po wznowieniu wyścigów fani zostaną nagrodzeni mnóstwem atrakcji, weekend po weekendzie. »

WEC

Covid-19 pokrzyżował plany ACO iIMSA, którzy w marcu mieli szczegółowo ogłosić regulamin klasy LMDh w Sebring. Przyszłość królową klasę wytrzymałości można było pokonać Porsche, ale nic nie zostało jeszcze wewnętrznie przesądzone.

„Szczegółową analizę ugody przeprowadzimy dopiero po otrzymaniu komunikatu, prawdopodobnie w ciągu najbliższych tygodni, kontynuuje Pascal Zurlinden. Członek naszego zarządu ds. badań i rozwoju, dr Michael Steiner, udzielił wyraźnego mandatu do dokładnego przeglądu tych zasad.

Przyjrzymy się, w jaki sposób LMDh może być interesujący dla Porsche i jaki poziom wysiłku będzie się z tym wiązał. Oczywiście Porsche ma w tym pewien interes, aby odnieść zwycięstwo w Le Mans i Daytona, ale nie dajcie się zwieść. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji dotyczącej programu fabrycznego LMDh. Powinniśmy również sprawdzić, czy dla zespołów klientów będą dostępne samochody LMDh. Jeżeli plan finansowy jest odpowiedni, nie ma powodu, aby go nie stosować.

Jeżeli prototyp pozostaje w stanie oceny, oczekuje się, że program GTE dotyczący 911 RSR będzie kontynuowany w najbliższej przyszłości. „Jestem pewien, że GTE będzie kontynuować rywalizację w WEC. Samochody homologowane są na trzy lata, nic nie stoi na przeszkodzie, aby kontynuować jazdę obecnymi samochodami. 

Jak wiedzieć czy w dłuższej perspektywie będzie to należeć do kategorii GTE Pro, okaże się. Jednak GTE Am jest z pewnością w dobrej kondycji i widać znaczny wzrost liczby zgłoszeń. »

Formuła E

Obecne od jesieni 2019 roku w serii elektrycznej Porsche w pełni popiera decyzję FIA i FE o chwilowo zaskoczy sezon„Chociaż zdobywanie doświadczenia jest niezwykle ważne na początku, zdrowie pracowników Formuły E i społeczności pozostaje priorytetem.

 

W zasadzie chętnie nadrobilibyśmy przełożone wydarzenia lub wykonali „double-headery”, o ile FIA ​​i FE widzą taką możliwość. Jednak przygotowania do sezonu 2020-21 nie mogą ucierpieć i są dla nas najwyższym priorytetem. »

eSports

Rozwój simracingu jest oczywisty i Porsche wkroczyło w ten trend wraz z udział Neela Janiego i André Lotterera w wirtualnych mistrzostwach Formuły E„Esport pozwala nam na kontakt z młodą publicznością, całkowicie zanurzoną w wirtualnym świecie. Pomaga to również wzmocnić ducha zespołowego w społeczności FE w tym okresie. »

 

Porsche Supercup również rzuciło wyzwanie zawody w serwisie iRacing mieszanie wszystkich „prawdziwych” uczestników dyscypliny. „Zapewniamy naszym zespołom i kierowcom doskonałą platformę, dzięki której mogą przekształcić ten wolny czas w szansę dla swoich fanów i sponsorów. Nasz personel Supercup jest obecnie łącznikiem pomiędzy zespołami Supercup a kierowcami i graczami simracing. Działa idealnie. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)