Pascal Vasselon: „Nie zgadzam się, że Toyota nie miała konkurencji”

Pascal Vasselon obala teorię, że Toyota w ostatnich sezonach nie miała konkurencji.

opublikowany 10/11/2022 à 15:40

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Pascal Vasselon: „Nie zgadzam się, że Toyota nie miała konkurencji”

Kamui Kobayashi i Pascal Vasselon podczas 6-godzinnego wyścigu Fuji 2022 (fot. Frédéric Le Floc'h / DPPI)

Pascal Vasselon, jak mija Ci weekend w Bahrajnie?

Nous l’abordons du mieux que nous pouvons, car il y a un championnat du monde à la clé avec aucune marge de manœuvre. Comme tout le monde l’a remarqué, c’est la voiture qui finira devant l’autre qui sera sacrée (entre la Toyota nr 8 iAlpine nr 36). Musimy zatem odnieść sukces, kończąc wyścig na czele.

Na czym będzie rozgrywany ten finał?

Na absolutnie wszystkim, ale jeszcze bardziej niż zwykle na spójności. Opony ulegają tutaj bardzo silnej degradacji. Możliwe jest rozegranie kilku świetnych rund, zanim zaczniesz cierpieć. Jest to coś, co nas bardzo niepokoi.

Czy zamierzasz polegać na pracy zespołowej dwóch Toyot, aby zastawić pułapkę? Alpine ?

Jest to całkowicie możliwe, z tym wyjątkiem, że nie chodzi już o zdobycie jak największej liczby punktów numerem 8, ale o to, aby zakończył on przedAlpine przy przybyciu. Nr 7 nie będzie w stanie nic z tym zrobić! Teoretycznie mogłoby to pomóc, ale po raz kolejny nie chodzi o zdobycie maksymalnej liczby punktów. Na nic nam się nie przyda, jeśli numer 7 zajmie miejsce za numerem 8, jeśli:Alpine kończy się z przodu. Zwycięstwo z pewnością będzie drugorzędne.

Spodziewałeś się tak wielu odpowiedzi odAlpine ten sezon ?

Niektóre rzeczy wydają się słabo zrozumiane, m.in. w AUTOhebdo, kiedy przeczytałem, że Toyota nie miała konkurencji. Szczególnie pod względem równowagi wydajności. Jest po to, aby każdy zawodnik, który przyjedzie, od razu był na poziomie. W normalnej serii ci nowi gracze nie byliby od razu konkurencyjni, ale w przypadku BoP tak jest. Nie zgodzę się, że Toyota nie miała konkurencji. Wcale nie żyjemy w epoce Audi i Pescarolo, kiedy różnica między nimi wynosiła cztery sekundy. Przepisy oznaczają, że wszystkie samochody, które tam są, są konkurencyjne. Jeśli uda nam się wygrać z Alpine który ma wyjątkowo niezawodny samochód, dobrze wykonaliśmy swoją pracę. Możemy na to spojrzeć jak na anomalię lub na coś fantastycznego, ponieważ ostatecznie zapewnia nam to porywające wyścigi. 

CZYTAJ TAKŻE > Ostateczne wyjaśnienie podczas 8 Hours of Bahrajn

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

10 o 11:2022

Co to za kino? Toyota ma 26 punktów przewagi nad „Alpine' i tylko ta klasyfikacja liczy się dla producenta wpisanego do WEC. Panie Vasselon, czyta pan albo źle rozumie! To, co krytykujemy w przypadku tych mistrzostw (na szczęście to już ostatni wyścig!), to to, że konkurencja o pseudonimie Alpine lub całkowicie sztuczne, w wykonaniu. Po prostu Oreca LMP1 jest co najmniej 3 lub 4 sekundy szybszy niż GR010. Zaczyna być pewna konkurencja z 9X8 i nie mogę się doczekać przyszłego roku, mecz 6-osobowy (8 lub 9 od 2024!) będzie świetny. (Mam nadzieję)

Aby napisać komentarz