Peugeot prezentuje swój hipersamochód Le Mans na 24-godzinny wyścig Le Mans

Peugeot zdecydował; francuski producent opracuje Hypercar na potrzeby jego powrotu do wyścigów Endurance zaplanowanych na 2022 rok w WEC. 

opublikowany 18/09/2020 à 13:42

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Peugeot prezentuje swój hipersamochód Le Mans na 24-godzinny wyścig Le Mans

AUTOtygodniowo ujawniłem ci to w podglądzie: Peugeot powróci do Sarthe Hypercarem w najwyższej kategorii 24 godziny Le Mans. Lion będzie korzystał z hybrydowego układu napędowego i będzie rozwijał moc nie mniejszą niż 500 kW (czyli około 680 koni mechanicznych) rozdzieloną na dwie osie. Tak naprawdę samochód będzie miał napęd na cztery koła. 

Jean Philippe Imparato, dyrektor marki PEUGEOT

„Ta kategoria skupia całą naszą firmę i wszystkie nasze podmioty, oferując funkcje i technologie zbliżone do naszych samochodów produkcyjnych. Dzięki temu zaangażowaniu PEUGEOT otwiera nowy rejestr, jakim jest neo-performans. Wracamy do wytrzymałości, ponieważ mamy możliwość pracy nad sportem w innej formie z hybrydyzacją benzynowo-elektryczną. PEUGEOT Sport zmienia swoją tożsamość, wprowadza na rynek markę pojazdów zelektryfikowanych o wysokich osiągach PEUGEOT SPORT ENGINEERED, wraz ze swoim pierwszym modelem 508: 360 KM, napęd na 4 koła, 46 g CO2. Ten program wytrzymałościowy pozwala nam w pełni wejść w transformację energetyczną. »

Philippe Montantême, dyrektor ds. strategii i badań marketingowych ogółem:

„PEUGEOT i TOTAL mają za sobą 25 lat ścisłej współpracy. Ale to także świetna więź w sporcie motorowym. Konkurencja, silnie zakorzeniona w naszym DNA, stanowi prawdziwe laboratorium technologiczne dla naszych marek. To właśnie w tym laboratorium współpracujemy w ciągłym poszukiwaniu wydajności i efektywności, aby transferować najlepsze rozwiązania i produkty ze sportu na wysokim poziomie do naszych klientów końcowych. Projekt „Le Mans Hypercar” otwiera teraz nowe możliwości wspólnego rozwoju całego układu energetycznego samochodu: efektywności naszych paliw – w taki sam sposób, jak dla wszystkich konkurentów jako wyłącznego dostawcy – lub w szczególności smarów przeznaczony do pojazdów hybrydowych. Umożliwi to także zespołom TOTAL i SAFT zbadanie nowych możliwości w sektorze akumulatorów wraz z PEUGEOT. TOTAL to obecnie grupa multienergetyczna, która wie, jak zaspokoić wszystkie potrzeby w zakresie mobilności, zachowując jednocześnie pionierskiego ducha. Projekt „Le Mans Hypercar” jest idealnym wcieleniem. »

Oliviera Jansonniego, Dyrektor technicznyique PEUGEOT program sportowy WEC : 

„Samochód będzie zatem wyposażony w napęd na 4 koła, wyposażony – zgodnie z wymogami przepisów – w silnik elektryczny o maksymalnej mocy 200 kW na przedniej osi. Całkowity poziom mocy będzie identyczny jak w samochodzie w 100% termicznym z napędem na 2 koła (500 kW lub około 680 KM), ale rozdzielony pomiędzy 2 osie. W porównaniu do tego, co obecnie znamy w LMP1, samochód będzie bliższy pojazdom drogowym, a co za tym idzie, o większej masie i większych gabarytach (długość 5m do 4.65m i szerokość 2m do 1m90).

Rozporządzenie to jest również bardzo różne, ponieważ obejmuje równoważenie wyników (BoP: Balance of Performance). Z pewnością daje to ograniczenia, ale także otwiera wiele technicznych możliwości rozwoju, szczególnie w przypadku ogólnych kształtów, o ile nie przekroczymy pewnej ogólnej wydajności aerodynamicznej, która będzie mierzona w tunelu aerodynamicznym w skali 1:1 i która będzie częścią BOP (bilans wydajności).

Dzisiaj zatwierdziliśmy część koncepcji aerodynamicznej, zdefiniowaliśmy architekturę silnika. Wybrano także sposób działania układu hybrydowego oraz jego główną architekturę. Dlatego od chwili obecnej do osiągnięcia przez nas wytrzymałości w 2022 r. pozostaje jeszcze wiele kroków, obejmujących badania, produkcję prototypów i wreszcie weryfikację na ławce trenerskiej i na torze.

 

Maciej Hossann, Dyrektor ds. Projektowania PEUGEOT:

„Nowa kategoria Le Mans Hypercar oferuje wyjątkową i historyczną możliwość współpracy między zespołami sportowymi i projektowymi. Regulamin w pełni odpowiada potrzebie i pragnieniu PEUGEOT urzeczywistnienia swojej wizji przyszłości w kolejnym samochodzie wyczynowym: zelektryfikowanym neo-wydajności.

Wygląd pojazdów nie będzie już tylko wynikiem czysto technicznej optymalizacji w tunelu aerodynamicznym, naprawdę będziemy mieli przestrzeń do stworzenia wyjątkowego, kultowego obiektu, łączącego w sobie osiągi i ekspresję. Zamierzamy maksymalnie wykorzystać oferowane pole manewru i jest to projekt, który zapowiada się bardzo ekscytująco! Obecnie jesteśmy na etapie wstępnego projektu, studium i koncepcji.

Omówiliśmy koncepcje regulacyjne z zespołami PEUGEOT Sport, aby upewnić się, że dobrze wiemy, co jest, a co nie jest dozwolone. Pozostała część projektu zostanie zrealizowana w ścisłej współpracy obu zespołów.

Szkice te stanowią pierwsze zamierzenia projektowe mające na celu identyfikację mocnych elementów, na których możemy się skupić. Trzy pazury i kolory to symbole, które chcemy znaleźć w naszym hipersamochodzie. Nasza sygnatura świetlna to jeden z mocnych znaków tożsamości naszych pojazdów produkcyjnych, który chcemy znaleźć w wyścigach”.

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz