Peugeot robi postępy w niezawodności, ale szuka swojego rytmu

Peugeot ukończył okrążenia w ramach wolnych treningów na torze Fuji, ale teraz musi znaleźć sposób na wydobycie pełnego potencjału swoich dwóch pojazdów 9X8.

opublikowany 10/09/2022 à 14:03

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Peugeot robi postępy w niezawodności, ale szuka swojego rytmu

Peugeoty w akcji podczas 6-godzinnego wyścigu Fuji (fot. Frédéric Le Floc’h / DPPI)

W Fuji, dwa miesiące po powrocie do Wytrzymałość w Monzy, Peugeot kontynuuje naukę. Po problemach z niezawodnością napotkanych w Lombardii, dwa 9X8 bez problemu pokonały okrążenia podczas trzech sesji treningowych. 38, 39 i 32 okrążenia przejechał w ten sposób numer 94 (prawie 500 km) Loic Duval, Gustavo Menezes i James Rossiter; 38, 49 i 34 okrążenia dla numeru 93 (prawie 550 km) Paula di Resty, Mikkela Jensena i Jean-Érica Vergne’a w ciągu czterech godzin jazdy przed kwalifikacjami. 

Vergne: „Duży krok naprzód w porównaniu z Monzą”

„Od Monzy praca wykonana przez zespół przyniosła dzisiaj owoce: wszystkie sesje jazdy ukończyliśmy bez żadnych problemów technicznych bloking, sędzia Jean-Marc Finot, dyrektor Stellantis Motorsport. Za to chciałbym podziękować i pogratulować każdej osobie tutaj, w Fuji, ale także w Satory. To powiedziawszy, nadal mamy przed sobą długą drogę do osiągnięcia docelowej wydajności. Chcielibyśmy być bliżej naszych konkurentów w kategorii Hypercar, ale jesteśmy na dobrej drodze. Nasz plan bitwy jest kontynuowany: uczymy się i postępujemy z każdą konfrontacją. Zespół zdobywa doświadczenie i poprawia ustawienia samochodu na tym wyjątkowym torze. »

Lors de la première séance d’Essais Libres, les deux Peugeot 9X8 étaient dans la même demi-seconde que les Toyota GR010 hybrides qui ont dominé toutes les sessions de roulage du week-end. Elles ont également figuré dans le tiercé gagnant des EL3. Néanmoins, dans la catégorie Hypercar, elles sont les seules à ne pas avoir réussi à descendre en dessous de la minute trente le tempo s’est accéléré en qualifications. D’un rien, puisque Jean-Éric Vergne a établi le meilleur temps de l’équipe avec un compte rond, en 1:30.000. Le Français estime d’ailleurs que ce temps était améliorable. „Od czasu Monzy zrobiliśmy duży krok naprzód, wyjaśnia Habs. O samochodzie, o organizacji zespołu... Jeśli chodzi o osiągi i kwalifikacje, jesteśmy dopiero w naszym drugim wyścigu i pierwszych prawdziwych kwalifikacjach dla naszego samochodu (Mikkel Jensen nie był w stanie przejechać szybkiego okrążenia na torze Monza z powodu uszkodzeń. Nota redaktora). Nadal mamy wiele do poprawy, ale jestem spokojny o przyszłość. Nie mogę jeszcze wydobyć pełnego potencjału samochodu i myślę, że za jakiś czas mogłem spisać się lepiej. Będziemy nadal ciężko pracować z zespołem. »

„W kwalifikacjach testowaliśmy różne rzeczy między dwoma samochodami, dodaje drugi Francuz w zespole, Loïc Duval. Wciąż jesteśmy w fazie uczenia się, ale jesteśmy tutaj, w rywalizacji. Zrobiliśmy duży krok naprzód w porównaniu z Monzą i naszym pierwszym wyścigiem. Dziś w kwalifikacjach istnieje, to prawda, przepaść w stosunku do konkurencji, która ma znacznie większe doświadczenie. W niektórych fragmentach toru trochę ucierpieliśmy, szczególnie z równowagą, ale kluczem do wyścigu będzie regularność i niezawodność. Za każdym razem chcemy być bliżej innych. Z pięcioma samochodami w tej kategorii, jutro naszym celem będzie podium. »

„W tej dyscyplinie poziom wydajności jest bardzo powiązany z niezawodnością”

Bezproblemowy wyścig byłby już dla marki Sochaux dużym postępem od czasu Monzy. „W tej dyscyplinie poziom wyników jest bardzo powiązany z niezawodnością, wspominał Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny programu WEC. Od tego i od organizacji zespołu w ogóle zależy wiele rzeczy. Rozróżnienie pomiędzy wydajnością wewnętrzną a wydajnością wykorzystywaną w terenie jest skomplikowane. Dziś jasne jest, że musimy w pierwszej kolejności usunąć pojawiające się początkowe usterki samochodu, które nie są tak naprawdę poważne w tym sensie, że w miarę postępów będziemy znajdować rozwiązania. To jest pozytywna strona. Od chwili, gdy będziemy mieli już nieco cichszy wyścig pod względem niezawodności, osiągi w naturalny sposób wzrosną, po prostu dlatego, że będziemy mieli czas, aby się na tym skoncentrować, a nie na ratowaniu samochodu. Będziemy mieć również czas na rozpoczęcie wdrażania naszych strategii dotyczących wyścigów i oszczędzania energii. Rzeczy, których w tej chwili tak naprawdę nie wiemy, jak zrobić, ponieważ skupiamy się na innych elementach, znacznie bardziej przyziemnych. Celem Fuji będzie kontynuacja nauki, zbliżenie się jak najbliżej optymalnych warunków pracy, przyjęcie mentalności umożliwiającej wygranie wszystkiego, co się da, a także bycie tak wydajnym, jak to tylko możliwe w każdym momencie. Podczas wolnych treningów, kwalifikacji i zawodów wyścig. To, czy nam się to uda, zależy od wielu rzeczy, ale będziemy próbować dalej, bo w ten sposób się uczymy. »

„Jutro w wyścigu decydujące będą osiągi i strategia, naszym celem będzie dotarcie tak daleko i jak najwyżej, jak to możliwe. ambicje Jeana-Marca Finota. Zużycie opon i zarządzanie nimi będą decydującymi czynnikami w ciągu tych 6 godzin. » W swoim własnym tempie, Peugeot uważa, że ​​konkurencja.

CZYTAJ TAKŻE > Peugeot ostrzy pazury

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz