Peugeot ma za sobą bezproblemowy pierwszy dzień

Po problemach z niezawodnością napotkanych na torze Monza, pierwszy dzień Peugeota 9X8 na torze Fuji był spokojny.

opublikowany 09/09/2022 à 15:20

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Peugeot ma za sobą bezproblemowy pierwszy dzień

Peugeot kontynuuje proces uczenia się w Fuji (Fot. Paulo Maria / DPPI)

Nieco ponad miesiąc po wielkim debiucie 9X8 w zawodach, Peugeot zawsze ma na celu naukę 24 godziny Le Mans 2023. Pomimo wielu kilometrów w testach problemy z niezawodnością nie ominęły dwóch egzemplarzy zgłoszonych przez francuski zespół podczas 6-godzinnego wyścigu na Monzy. 

Menezes: „Zadowolony z tego, co osiągnęliśmy pierwszego dnia”

„Testowaliśmy przed Monzą, ale nic nie zastąpi presji weekendu wyścigowego, wyjaśnia Gustavo Menezes, amerykański kierowca modelu nr 94. Od tego czasu poczyniliśmy pewne postępy. Odkrywamy nowy szlak w Fuji. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co osiągnęliśmy pierwszego dnia. Nadal musimy się wiele nauczyć, aby móc dalej budować nasz weekend. »

W Japonii Sochalian Hypercar znajduje dobrą bazę roboczą na torze zlokalizowanym u podnóża góry Fuji. „To tor z dużą liczbą zakrętów, niektóre z małą, inne z dużą prędkością, więc jest bardzo interesujący dla samochodu”, juge ainsi Jean-Marc Finot, Directeur de Stellantis Motorsport. Sur le tracé propriété de Toyota, le prototype que Menezes partage avec Loic Duval a James Rossiter był nawet o zaledwie 0.268 sekundy gorszy od najlepszego czasu zarejestrowanego przez GR010 Hybrid nr 8 Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa podczas pierwszej sesji swobodnego treningu.

CZYTAJ TAKŻE > 6H Fuji – Toyota dominuje w pierwszych testach

Jeśli Japończyk przyspieszy podczas drugiej sesji dnia, spadając poniżej półtorej minuty (1:29.948 dla nr 7 Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi et Jose Marii Lopeza), Oni Peugeot pozostali w swoich porannych odniesieniach, podczas gdyAlpine przeciągnął niekorzystny bilans wydajności. Najważniejsze było gdzie indziej. „Najważniejsze dzisiaj było to, aby nie mieć żadnych problemów z niezawodnością, mówi Gustavo Menezes. Naszym celem jest rozegranie jak najlepszego weekendu i osiągnięcie jak najlepszego wyniku. Hypercar to niezwykle skomplikowany samochód z wieloma układami elektronicznymi. Aby znaleźć maksymalną wydajność, musimy zoptymalizować każde ustawienie. To proces krok po kroku. » 

W Monzy producent Lion doświadczył szczególnie problemów z zatykaniem opon na skutek ruchu ulicznego. „Monaza była naszym pierwszym wyścigiem. Odkryliśmy kilka problemów z samochodem, których nie można było wykryć podczas testów, wyjaśnia Jean-Marc Finot. Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu, ale spodziewamy się napotkać nowe. Oczywiście chcemy wygrać każdy wyścig, w którym się pojawimy, ale wiemy, że rok 2022 to dla nas rok nauki. »

Peugeot wprowadził pewne zmiany, aby uniknąć problemów związanych z temperaturą skrzyni biegów podczas zawodów Lombard. „Chcemy osiągać coraz lepsze wyniki wyścig po wyścigu” – kontynuuje francuski lider. Miło jest mieć cały dzień bez problemów po Monzie. » Jeśli w weekend problemy w obu bolidach 9X8 będą nadal duże, tempo wyświetlane w piątek może pozwolić im na zdobycie pierwszego podium w wyścigu.

CZYTAJ TAKŻE > Peugeot ostrzy pazury

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)