Po trzech wyścigach naznaczonych problemami z niezawodnością w 2022 r Peugeot 9X8 po raz pierwszy rozpocznie pełny sezon w 2023 r. Szansa na nowe wyzwanie dla francuskiego zespołu, który odkryje nowe tory, od otwarcia ćwiczenia do 1000 mil Sebring (17 marca).
« Układ ten, nietypowy, nie posiada cech dających się bezpośrednio przenieść do przygotowania 24 godziny Le Mans, ale czas trwania wyścigu i trudność techniczna trasy wymagają wytrzymałości i niezawodności, wyjaśnia Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. Impreza ta będzie jednak bardzo interesująca w przygotowaniach do 24-godzinnego wyścigu Le Mans: po raz pierwszy w historii współczesnego rajdu rajdowego dwie kategorie, LMH i LMDh, będą rywalizować razem, a naprzeciw siebie staną nowi zawodnicy.
Po raz kolejny nasze trzy wyścigi przygotowawcze przydadzą się nam do tego pierwszego. W 2023 roku, równolegle z wyścigami, zespół będzie oddany sesjom testowym, których celem będzie 24-godzinny wyścig Le Mans. » Po grudniowych wyścigach na torze Paul-Ricard zespół Peugeot TotalEnergys powinien przeprowadzić w lutym kolejny test, trwający 36 godzin.
Pewne zmiany zostaną wprowadzone także we francuskim Hypercar. „ W 2023 roku będziemy wykorzystywać jokery, zgodnie z przepisami, do przeprowadzenia pewnych udoskonaleń, ale koncepcja samochodu pozostaje niezmieniona. Przez pierwsze miesiące nasz plan jest prosty: niezawodność, wydajność, wytrzymałość, sesje…” wyjaśnia francuski technik. Każdy producent ma prawo do pięciu jokerów, aby udoskonalić samochód zgodnie z jego homologacją.
Peugeot w poszukiwaniu niezawodności
Celem będzie niewątpliwie rozwiązanie problemów z niezawodnością 9X8, które pojawiły się podczas wyścigów w 2022 roku.
« Udział w tych trzech wyścigach był absolutnie niezbędny w naszych przygotowaniach do roku 2023 i 24-godzinnego wyścigu Le Mans, rozwija Olivier Jansonnie. Te zobowiązania wiele nas nauczyły. Monza umożliwiła stworzenie zespołu wyścigowego: niektórzy rzeczywiście mieli doświadczenie w wyścigach długodystansowych, ale niektórzy mieli ponad XNUMX lat, inni ćwiczyli w różnych dyscyplinach sportowych, a niektórzy wreszcie nigdy nie rozwinęli się w samochodzie sportowym.
Monza zapoznała nas z formatem wyściguWytrzymałość w FIA WEC, jego postęp i wymaganą do tego organizację. Napotkaliśmy problemy z niezawodnością, które zostały rozwiązane w przypadku Fuji, co było miłym zaskoczeniem, jeśli chodzi o konkurencyjność. Podczas sesji w Japonii wszystko było płynniejsze.
W Bahrajnie rozczarowanie ostatnią rundą sezonu 2022 wynika z braku niezawodności, który uniemożliwia wyrażenie potencjału wydajności Peugeota 9X8. Dopóki nie osiągniemy wystarczającego poziomu niezawodności, zespół nie będzie w stanie całkowicie poświęcić się osiągam i zademonstrowaniu potencjału Peugeota 9X8. »
CZYTAJ TAKŻE > Co zmieni się w WEC od 2023 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
YVES CHAMPOD
21 o 01:2023
Hej, 9X8 będzie miał jeden dodany. . . „tylny” spoiler! ? !