Peugeot będzie używać jokerów w swoim 9X8 w 2023 roku

Peugeot skorzysta z jokerów autoryzowanych przez regulaminy WEC, aby wprowadzić pewne zmiany w swoim 9X8 na sezon 2023.

opublikowany 21/01/2023 à 09:29

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Peugeot będzie używać jokerów w swoim 9X8 w 2023 roku

Pugeot wprowadzi zmiany w swoim 9X8 (fot. Joao Filipe / DPPI)

Po trzech wyścigach naznaczonych problemami z niezawodnością w 2022 r Peugeot 9X8 po raz pierwszy rozpocznie pełny sezon w 2023 r. Szansa na nowe wyzwanie dla francuskiego zespołu, który odkryje nowe tory, od otwarcia ćwiczenia do 1000 mil Sebring (17 marca). 

« Układ ten, nietypowy, nie posiada cech dających się bezpośrednio przenieść do przygotowania 24 godziny Le Mans, ale czas trwania wyścigu i trudność techniczna trasy wymagają wytrzymałości i niezawodności, wyjaśnia Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. Impreza ta będzie jednak bardzo interesująca w przygotowaniach do 24-godzinnego wyścigu Le Mans: po raz pierwszy w historii współczesnego rajdu rajdowego dwie kategorie, LMH i LMDh, będą rywalizować razem, a naprzeciw siebie staną nowi zawodnicy.

Po raz kolejny nasze trzy wyścigi przygotowawcze przydadzą się nam do tego pierwszego. W 2023 roku, równolegle z wyścigami, zespół będzie oddany sesjom testowym, których celem będzie 24-godzinny wyścig Le Mans. » Po grudniowych wyścigach na torze Paul-Ricard zespół Peugeot TotalEnergys powinien przeprowadzić w lutym kolejny test, trwający 36 godzin.

Pewne zmiany zostaną wprowadzone także we francuskim Hypercar. „ W 2023 roku będziemy wykorzystywać jokery, zgodnie z przepisami, do przeprowadzenia pewnych udoskonaleń, ale koncepcja samochodu pozostaje niezmieniona. Przez pierwsze miesiące nasz plan jest prosty: niezawodność, wydajność, wytrzymałość, sesje…” wyjaśnia francuski technik. Każdy producent ma prawo do pięciu jokerów, aby udoskonalić samochód zgodnie z jego homologacją. 

Peugeot w poszukiwaniu niezawodności

Celem będzie niewątpliwie rozwiązanie problemów z niezawodnością 9X8, które pojawiły się podczas wyścigów w 2022 roku. 

« Udział w tych trzech wyścigach był absolutnie niezbędny w naszych przygotowaniach do roku 2023 i 24-godzinnego wyścigu Le Mans, rozwija Olivier Jansonnie. Te zobowiązania wiele nas nauczyły. Monza umożliwiła stworzenie zespołu wyścigowego: niektórzy rzeczywiście mieli doświadczenie w wyścigach długodystansowych, ale niektórzy mieli ponad XNUMX lat, inni ćwiczyli w różnych dyscyplinach sportowych, a niektórzy wreszcie nigdy nie rozwinęli się w samochodzie sportowym.

Monza zapoznała nas z formatem wyściguWytrzymałość w FIA WEC, jego postęp i wymaganą do tego organizację. Napotkaliśmy problemy z niezawodnością, które zostały rozwiązane w przypadku Fuji, co było miłym zaskoczeniem, jeśli chodzi o konkurencyjność. Podczas sesji w Japonii wszystko było płynniejsze.

W Bahrajnie rozczarowanie ostatnią rundą sezonu 2022 wynika z braku niezawodności, który uniemożliwia wyrażenie potencjału wydajności Peugeota 9X8. Dopóki nie osiągniemy wystarczającego poziomu niezawodności, zespół nie będzie w stanie całkowicie poświęcić się osiągam i zademonstrowaniu potencjału Peugeota 9X8. »

CZYTAJ TAKŻE > Co zmieni się w WEC od 2023 roku

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

Y

YVES CHAMPOD

21 o 01:2023

Hej, 9X8 będzie miał jeden dodany. . . „tylny” spoiler! ? !

Aby napisać komentarz