Jeśli wiadomości Porsche 911 RSR a déjà réalisé des débuts prometteurs aux 24 Heures de Daytona, avec une 2e place dans la catégorie GTLM décrochée avec Pilet-Werner (6e du classement général), la nouvelle monture du constructeur allemand fera ses débuts en WEC w ten weekend podczas 6-godzinnego wyścigu na Silverstone, podczas którego marka ze Stuttgartu oficjalnie powróci do GTE Pro po roku nieobecności.
Będzie to w szczególności okazja do obserwacji, jak nowe 911 RSR, które ma teraz płaski zbiornik 6 4l w środkowym tylnym położeniu i nie jest już zwisem, zachowuje się na tle Ferrari 488, Ford GT i Aston Martin Przewaga.
„Dobrze jest wrócić do WEC z oficjalnym zespołem GT i naszym nowym 911 RSR– skomentował dr Frank-Steffen Walliser, dyrektor Porsche Motorsport. Nasz zespół był w stanie najlepiej przygotować się podczas Prologu w Monza (Włochy) do warunków wyścigowych, a opinie kierowców były bardzo pozytywne. Konkurencja w GTE Pro pozostaje bardzo konkurencyjna i trudna do oceny. Będziemy mieli lepszy obraz naszej sytuacji po pierwszym wyścigu. W każdym razie Silverstone zapowiada ekscytujący początek sezonu. »
Oszczędności na gumkach
Nowe Porsche 911 RSR będzie musiało być ekonomiczne ze względu na opony Michlin, a nowe przepisy WEC wymagają od załóg podwojenia swoich przejazdów, mając do dyspozycji 4 komplety opon na kwalifikacje i wyścig (w 6-godzinnych zawodach) w porównaniu z 6 do tej pory.
„Wykorzystaliśmy prolog na Monzy do pracy nad ustawieniami samochodu i próbowaliśmy podwoić nasze przejazdy w ramach przygotowań do pierwszego wyścigu sezonu– dodał Marco Ujhasi, kierownik projektu GT w Porsche. Poziom przyczepności na Silverstone jest bardzo wysoki i wymaga specjalnych regulacji. Przepisy ograniczające wyścig do czterech pociągów będą wymagały dalszej optymalizacji wykorzystania gumy. »
Porsche będzie dążyć do tytułu mistrza świata ostatecznie obiecanego GTE Pro z nowymi twarzami, Frédéric Makowiecki będzie współpracował z Richardem Lietzem nad numerem 911 91 RSR, a Kévin Estre będzie współpracował z Michaelem Christensenem nad numerem 92.
„W tym sezonie będziemy musieli zwrócić jeszcze większą uwagę na nasze opony, aby nie zużywały się zbytnio na dystansie. To z pewnością urozmaici sprawę. Nowe 911 RSR z pewnością spełniło nasze oczekiwania podczas testów na Monzy”, potwierdził Richard Lietz.
Odkryj sposób odszyfrowania nowego Porsche 911 RSR w Przewodniku sezonowym WEC d’AUTO 2017tygodniowo, nadal dostępny w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)