Prolog – Dzień 1: Toyota kończy poranek dubletem

Zarówno najbardziej pracowita, jak i najszybsza Toyota GR010 Hybrids zdobyła podwójną bramkę w sobotni poranek na torze Sebring.

opublikowany 11/03/2023 à 17:55

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Prolog – Dzień 1: Toyota kończy poranek dubletem

Toyota kończy poranek dubletem (Foto: DPPI)

Ce n’est que la première matinée d’essais à Sebring, mais Toyota est pour l’instant toujours maître en son royaume. Les deux GR010 Hybrides du constructeur japonais ont en effet bouclé la première session de roulage du Prologue, longue de trois heures, aux deux premières places. La n°7 de Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi et Jose Marii Lopeza dzięki swojemu argentyńskiemu kierowcy zaliczył w ten sposób najlepsze okrążenie w czasie 1:48.208. Po przejechaniu 70 pętli był także najpilniejszym Hypercarem na torze.

Ryo Hirakawa był jedynym kierowcą, który zszedł poniżej 1:49 z czasem okrążenia 1:48.293, zaledwie 0.085 sekundy za siostrzanym samochodem. Richard Westbrook dojechał na poranne podium nieco ponad sekundę, ale jedyny zgłoszony Cadillac V-LMDh przejechał jedynie 44 okrążenia. Vandervell 680 z Vanwall (Tom Dillmann, Esteban Guerrieri, Jacques Villeneuve) znalazł się w tyle, zarówno pod względem przebytych kilometrów, jak i czasu, ponad cztery sekundy za Toyotami i za najlepszym w klasyfikacji generalnej LM P2.

Po stronie Porsche i Ferrari, obaj producenci byli w tej samej sekundzie co Cadillac. Obydwa Peugeot 9X8 pozostało w tyle, podobnie jak Glickenhaus, którego dotarcie na tor na początku sesji zajęło trochę czasu.

Nic więc dziwnego, że czołowe zespoły LM P2 z United Autosports, Team WRT i Hertz Team JOTA zajęły miejsca na podium w tej kategorii. La Prema nr 63 z Dorjan Pin, Mirko Bortolotti i Daniil Kvyat zajęli czwarte miejsce, ze stratą 0.538 sekundy do 22. drużyny United. Obydwa Alpine zadowalały miejsca 10 i 11.

Wygląda na to, że Żelazne Damy szybko przystosowały się do nowego wierzchowca, ustanawiając najlepszy czas GTE w swoim Porsche 1 RSR – 59.913 z czasem 911:19. Pokonały kolejne Porsche, Iron Lynx, o 0.022 sekundy i pierwsze Ferrari , nr 54 AF Corse o 0.024 sekundy.

CZYTAJ TAKŻE > Program Prologu i Tysiąca mil Sebring

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz