SMP Racing wycofuje się z Mistrzostw Świata

Thunderclap w WEC: SMP Racing zdecydowało się wycofać z Mistrzostw Świata, ponieważ dwa BR1 pływające pod rosyjską flagą animowały ostatni Supersezon.

opublikowany 08/07/2019 à 11:15

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

SMP Racing wycofuje się z Mistrzostw Świata

Le WEC va perdre un sérieux concurrent pour la saison 2019-2020 à venir. Comptant parmi les opposant à Toyota en LM P1, W poniedziałek rano firma SMP Racing ogłosiła zakończenie swojego programu z BR1 ze skutkiem natychmiastowym.

Zespół Borisa Rotenberga dołączył do najwyższej klasy Mistrzostw Świata w Supersezonie, wystawiając dwa niehybrydowe prototypy, napędzane jednostką turbo AER. Eksploatację samochodu powierzono firmie ART Grand Prix.

Po delikatnym początku, w tym podwójnym poddaniu się 24 godziny Le Mans W 2018 roku zespół podniósł poprzeczkę, zdobywając na koniec sezonu cztery kolejne podium, w tym to wywalczone w Le Mans z załogą Vandoorne – Aleshin – Petrov.

Ale topór spadł na rosyjski klan, niewątpliwie częściowo zniechęcony ogólną różnicą w wydajności hybrydy TS050. Oprócz tego ważnego programu, SMP Racing jest również obecne w GT w tym roku w serii Blancpain GT przy wsparciu „AF Corsica” .

„To był dla nas trudny sezon, przyznaje Boris Rotenberg, założyciel i dyrektor SMP Racing. Dużo pracowaliśmy nad naszym prototypem BR1.

Udało nam się pokazać i udowodnić wszystkim, że rosyjski zespół, rosyjscy kierowcy i rosyjski samochód są w stanie osiągać najlepsze wyniki w najtrudniejszych mistrzostwach świata i w tak prestiżowym wyścigu, jak 24-godzinny Le Mans.

To zasłużony sukces wszystkich, którzy wzięli udział w tym ambitnym projekcie – kierowców, SMP Racing i ART GP, BR Engineering i Dallara (na czele rozwoju LM P1).

Naszym celem zawsze było tylko jedno zwycięstwo i wierzymy, że osiągnęliśmy to zwycięstwo z najwyższym możliwym w danych okolicznościach wynikiem. Po ostatnim wyścigu w Le Mans zdecydowaliśmy, że SMP Racing opuszcza WEC. Nasz zespół nie będzie brał udziału w sezonie 2019-2020.”

Prawdziwym ciosem dla serii promowanej przez Automobile Club de l'Ouest, SMP Racing potwierdziło jednak swoją obecność na liście zgłoszeń do kampanii 2019-2020 podczas konferencji prasowej zorganizowanej na marginesie 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Zatem w chwili obecnej w LM P1 pozostają tymczasowo zarejestrowane dwie Toyoty TS050 Hybrid, dwie Ginetta G60-LT-P1 – Team LNT i dwa Rebellion R13, jak wskazało ACO w czerwcu ubiegłego roku.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz