Tym razem sezon Mistrzostw Świata 2016Wytrzymałość WEC est lancée. Avant les premiers roulages officiels du Prologue qui débuteront demain sur le tracé varois du Paul-Ricard, Toyota a enfin présenté sa nouvelle LM P1 dénommée TS050 Hybrid.
Jak AUTOhebdo zapowiadało już od kilku tygodni, najnowsza wersja japońskiej firmy rzeczywiście będzie wyposażona w silnik oparty na architekturze V6., jednostka twin-turbo o pojemności 2,4 litra, która zastępuje silnik V8 spotykany w poprzednikach.
W modelu TS050 Hybrid zaprezentowany zostanie również poprawiony system hybrydowy, w którym zastosowano to, co obecnie niezbędne baterie litowo-jonowe zastąpienie superkondensatora, który będzie magazynował energię odzyskiwaną podczas hamowania przez dwa motorowodniaki zainstalowane na przedniej i tylnej osi. Tym samym TS050 zostanie zarejestrowany w klasie 8MJ w roku 2016.
„Oprócz pewnych zasad, które zachowaliśmy w celu wykorzystania rozwoju z poprzednich lat, zmieniliśmy każdą część samochodu, wyjaśnia dyrektor techniczny Pascal Vasselon.
W wielu obszarach, takich jak układ napędowy i aerodynamika, zmieniły się same koncepcje. Koncepcja aerodynamiczna, a w szczególności przód samochodu, uległa radykalnej ewolucji. Spędziliśmy tysiące godzin na ponownym zdefiniowaniu tej nowej koncepcji i tym razem zrobiliśmy znacznie więcej niż tylko stopniowe zmiany: znacząco zmieniliśmy sposób, w jaki radzimy sobie z urządzeniami zapewniającymi przepływ powietrza i wspomaganie powietrza.
Postęp w WEC jest ostatnio znaczny, dlatego nie możemy sobie pozwolić na obszar pakietu, który nie jest w pełni zoptymalizowany. Na tej podstawie powstał TS050 Hybrid. Chcemy być konkurencyjni. Oto minimalny cel: wrócić do gry i być konkurencyjnym. »
Dwa egzemplarze zostaną ustawione w kolejce w WEC i na 24 godziny Le Mans w tym roku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)