Toyota nie zamyka drzwi przed testem hipersamochodu w Rovanperä

Kalle Rovanperä, obecnie pracujący na pół etatu w WRC, mógłby w przyszłości testować Hypercar Toyoty.

opublikowany 29/02/2024 à 17:20

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Toyota nie zamyka drzwi przed testem hipersamochodu w Rovanperä

Zdjęcie: Nikos Katikis / DPPI

Obecnie w częściowym programie w WRCKalle Rovanperä zdecydowała się rozpocząć wydarzenia na torze w 2024 r., w szczególności poprzez udział w Porsche Puchar Carrera w Beneluksie.

23-letni kierowca, będący już dwukrotnym rajdowym mistrzem świata, zdecydował się zatem w tym sezonie spróbować nowych dyscyplin. W strukturze takiej jak Toyota, nie brakuje możliwości otwierania nowych horyzontów, a Hypercar japońskiego producenta z pewnością przyciągnie wzrok.

« Bardzo chciałbym to przetestować » przyznał Rovanperä podczas gali FIA w grudniu ubiegłego roku w Baku (Azerbejdżan) w komentarzach przekazanych przez DirtFish.com. « Widać, jak dobrze radzi sobie Toyota WEC. Najpierw musimy przejść test na symulatorze i to od tego zależy – trzeba być wystarczająco szybkim, aby pojechać prawdziwym samochodem. »

« Nic nie jest niemożliwe » odpowiedział David Floury, nowy dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing, kiedy zapytaliśmy go o możliwe zbliżające się testy na padoku międzynarodowego toru Losail (Katar), na uboczu 1812 km Kataru, rundy otwarcia WEC 2024 pora roku.

Czy zatem Rovanperä mógłby naśladować Sebastian Ogier i wyrównaj z siatką 24 godziny Le Mans w przyszłości ? Udział Fina w tym roku będzie oczywiście przyspieszony, ale drzwi na przyszłość nie są zamknięte.

« Oby to była szansa w przyszłości, to prawda, ale Le Mans to trudny wyścig, który wymaga przygotowań, wyjaśnia David Floury. Ponieważ do końca poprzedniego sezonu jeździł w WRC na pełny etat, czas przygotowań był zbyt krótki, aby doprowadzić go do dobrej kondycji (W tym roku. Nota redaktora). Należy do tego podejść metodycznie. »

W oczekiwaniu na ewentualny test w Rovanperä za kierownicą japońskiego LMH w ostatnich tygodniach po raz pierwszy zasiadł inny kierowca: Ritomo Miyata. Przyjedzie mistrz Super GT i Super Formuły, rezerwowy WEC TGR Formuła 2 i Super Formuła w tym roku.

« Test wypadł bardzo dobrze, Sędzia David Floury. Nie ma wątpliwości co do poziomu Ritomo. Dzięki temu mógł go trochę zapoznać zWytrzymałość i specyfika hipersamochodu. To kierowca, który pokazał swój potencjał, czy to w Super Formule, czy w GT500. »

« Umieściliśmy go w European Le Mans Series, aby umożliwić mu zdobycie doświadczenia w mistrzostwach typu Le Mans. Formuła 2 musi umożliwić mu ściganie się w Europie na wysokim poziomie, aby mógł dalej się uczyć i robić postępy. »

Miyata będzie w dobrej szkole w WIĄZY ponieważ będzie jeździł w zespole COOL Racing Mikołaj Lapierre, były mieszkaniec Toyoty (2012-2014, następnie 2017), choć obecnie jest kierowcą Alpine, " Pewne jest, że pewną rolę odegrały powiązania z Nicolasem, który jeździł z nami przez kilka sezonów. Oceniliśmy także zespół, sposób, w jaki pracowali, podejście do kierowców. Przemówiło to do nas i przekonało nas, że jest to dobra struktura do współpracy. »

CZYTAJ TAKŻE > Rovanperä potwierdza swoją obecność w Kenii i driftingu w Japonii

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)