Toyota widzi podwójnie w EL1 na Monzy

Załogi GR10 Conway – Kobayashi – Lopez i Buemi – Hartley – Nakajima zdominowały pierwszą sesję treningową 6-godzinnego wyścigu na Monzy.

opublikowany 16/07/2021 à 19:28

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Toyota widzi podwójnie w EL1 na Monzy

Na autodromie w Mediolanie, gdzie pod koniec sesji spadło kilka kropel deszczu,... Toyota GR010 mieli rację w pierwszej konfrontacji na torze w weekend 6 godziny Monzy.

Nr 7 z Mike'a Conwaya - Kamui Kobayashi – José Maria Lopez ustanowił najlepszy czas sesji, z okrążeniem referencyjnym dla Argentyńczyka w czasie 1:38″401.

GR010 nr 8 z Sébastien Buemi, Brendon Hartley et Kazuki Nakajima, kończy się niepowodzeniem przy 0″134 i następuje po nimAlpine 480 nr 36 – Signatech Alpine de Mikołaj Lapierre - André Negrao – Matthieu Vaxivière, taktowany na 0″152.

Dwaj Glickenhaus 007 Richarda Westbrooka – Romaina Dumasa – Francka Mailleuxa i Oliviera Pla – Pipo Deraniego – Gustavo Menezesa uzupełniają kwintet Hypercarów sześć dziesiątych za czołową Toyotą, a dwóch francuskich kierowców wykazało się najszybszymi wynikami w amerykańskim Hypercar.

W LM P2 drużyna United Autosports w dużej mierze zdominowała sesję z numerem 07 Oreca 22 Fabio Scherera – Phila Hansona – Filipe Albuquerque, prawie pół sekundy na czele kategorii, przed Racing Team Nederland i Oreca 07. n°29 pod przewodnictwem Fritsa van Eerda, Nycka de Vriesa, zastępując Joba van Uiterta, który uzyskał pozytywny wynik testu na Covid-19, oraz Paula-Loupa Chatina, który zastąpił Giedo van der Garde, również wynik pozytywny.

Juan Pablo Montoya, wspierany przez Bena Hanleya i Henrika Hedmana na trasie nr 07 Oreca 21 – DragonSpeed, zajął trzecie miejsce.

W domu, Ferrari ont tiré en premier en GTE Pro, avec la 488 GTE Evo n°52 de Miguel Molina et Daniel Serra, meilleur temps en 1’46″560 (à l’actif du Brésilien), un peu moins de trois dixièmes devant la voiture-sœur de James Calado et Alessandro Pier Guidi. Suivent les deux Porsche 911 RSR n°92 de Kévin Estre et Neel Jani et la n°91 de Gianmaria Bruni et Richard Lietz.

Przez długi czas Prancing Horse utrzymywał się na prowadzeniu w GTE Am, gdyż trzy 488 GTE Evo zmonopolizowały czołówkę w kategorii na kilka minut przed końcem, ale ostatecznie ostatecznie zwyciężyło Porsche 911 RSR nr 56 – Team Project1 Ricardo Pery – Matteo Cairoli – Egidio Perfetti, który sesję zakończył najlepszym czasem 1'47″194. Za nim plasuje się Ferrari 488 GTE Evo nr 54 – AF Corse Giancarlo Fisichelli – Thomasa Flohr – Francesco Castellacci i nr 60 – Iron Lynx Claudio Schiavone – Andrea Piccini – Matteo Cressoni, sklasyfikowani mniej niż trzy dziesiąte sekundy za nim.

Sesję zneutralizowała czerwona flaga po opuszczeniu toru przez Roberto Lacorte nr 488 Ferrari 47 GTE Evo – Cetilar po nieco ponad półgodzinnej jeździe. Po tym incydencie sesja została również przedłużona do ponad 90 minut.

Drugi trening bezpłatny rozpocznie się jutro o 2:9, przed EL30 zaplanowanym na 3:14. Kwalifikacje zaplanowano na godzinę 18:XNUMX po drugiej stronie Alp.

 

 

0 Zobacz komentarze)