Nowe wyzwanie dla hybrydyzacji Toyoty

Toyota TS2018 Hybrid, będąca jedynym prototypem hybrydowym na początku supersezonu WEC 2019–050, przeszła udoskonalenia skupiające się głównie na niezawodności i będzie musiała poradzić sobie z wyraźnym ograniczeniem alokacji energii kopalnej.

opublikowany 05/04/2018 à 10:32

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Nowe wyzwanie dla hybrydyzacji Toyoty

Face aux Ginetta G60-LT-P1, Rebellion R13 et autres BR1, Toyota se présentera au départ de la Super-Saison du WEC z nieco poprawionym i poprawionym TS050 Hybrid, aby spróbować osiągnąć pierwsze zwycięstwo w 24 godziny Le Mans.

„W przeciwieństwie do poprzednich lat rozwój naszego samochodu na rok 2018 jest ograniczony– precyzuje Pascal Vasselon, dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing. Oprócz poprawy niezawodności układu napędowego, w ramach homologacji na rok 2017 zaktualizowaliśmy układ chłodzenia i opracowaliśmy nadwozie.

Niezawodność jest zatem sercem strategii Toyoty na ten sezon, a LM P1 będzie musiał zużywać znacznie mniej energii kopalnej niż jej niehybrydowi rywale. « Tegoroczne regulacje postawiły przed nami bezprecedensowe wyzwanie” wspomina Rob Leupen, dyrektor zespołu.

Redukcja obliczona przez japońską markę na 69%: jeśli w Sarthe pojazdy niehybrydowe zyskają 210,9 MJ na okrążenie, to TS050 Hybrid zadowoli się 124,9 MJ. W przypadku japońskiego prototypu zmniejszony zostanie także przepływ paliwa, który będzie wynosił 80 kg/h w porównaniu do 110 w przypadku niehybrydowych pojazdów LM P1.

Ale jak podkreśla Rob Leupen, cel Toyoty jest jasny: zwycięstwo w Le Mans i tytuł mistrza świata w WEC.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz