Face aux Ginetta G60-LT-P1, Rebellion R13 et autres BR1, Toyota se présentera au départ de la Super-Saison du WEC z nieco poprawionym i poprawionym TS050 Hybrid, aby spróbować osiągnąć pierwsze zwycięstwo w 24 godziny Le Mans.
„W przeciwieństwie do poprzednich lat rozwój naszego samochodu na rok 2018 jest ograniczony– precyzuje Pascal Vasselon, dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing. Oprócz poprawy niezawodności układu napędowego, w ramach homologacji na rok 2017 zaktualizowaliśmy układ chłodzenia i opracowaliśmy nadwozie.
Niezawodność jest zatem sercem strategii Toyoty na ten sezon, a LM P1 będzie musiał zużywać znacznie mniej energii kopalnej niż jej niehybrydowi rywale. « Tegoroczne regulacje postawiły przed nami bezprecedensowe wyzwanie” wspomina Rob Leupen, dyrektor zespołu.
Redukcja obliczona przez japońską markę na 69%: jeśli w Sarthe pojazdy niehybrydowe zyskają 210,9 MJ na okrążenie, to TS050 Hybrid zadowoli się 124,9 MJ. W przypadku japońskiego prototypu zmniejszony zostanie także przepływ paliwa, który będzie wynosił 80 kg/h w porównaniu do 110 w przypadku niehybrydowych pojazdów LM P1.
Ale jak podkreśla Rob Leupen, cel Toyoty jest jasny: zwycięstwo w Le Mans i tytuł mistrza świata w WEC.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)