Porsche Hybrid w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring

Niemiecki producent ogromnie angażuje się w trasę hybrydową, odnawiając możliwości korzystania z 911 GT3 R Hybrid podczas kolejnych 24-godzinnych wyścigów na torze Nürburgring.

opublikowany 17/03/2011 à 10:38

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Porsche Hybrid w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring

Porsche vient d’annoncer sa présence officielle aux prochaines 24 Heures du Nürburgring, qui se disputeront du 23 au 26 juin 2011 sur la grande piste de 26 km, avec une 911 GT3 R Hybrid. Celle-là même qui avait bien failli l’emporter en 2010, pour sa première participation.

Porsche zastrzega na marginesie, że jego system hybrydowy, bardziej zaawansowany niż w zeszłym roku, skorzysta z redukcji masy o około 20%, zmniejszając masę samochodu z 1350 do 1300 kg. Celem tego 911 GT3 R Hybrid nie jest jechać szybciej, ale zużywać mniej paliwa, co pozwoli mu zaoszczędzić liczne postoje w celu uzupełnienia paliwa. Jednak firma z Zuffenhausen podaje, że moc dwóch silników elektrycznych wzrasta z 60 do 75 kW (z 80 do 100 KM), czyli skumulowana moc elektryczna 200 KM dostępna przez 7 do 8 sekund, kilka razy na obrót. Ta dodatkowa moc, w zależności od wybranego programowania elektronicznego, będzie zarządzana automatycznie lub przez pilota w zależności od potrzeb.

W tej chwili, gdyby nie ogłoszono żadnego nazwiska kierowcy, nie byłoby zaskoczeniem, gdyby w grze znalazły się wielkie nazwiska wyścigów długodystansowych z Porsche, Romain Dumas i Timo Bernhard.

0 Zobacz komentarze)