Vasselon: „Bardzo dobra baza do pracy”

Pascal Vasselon, dyrektor techniczny Toyota Motorsports, omawia zalety wyboru technologii hybrydowej. Według niego ta przewaga jest niezaprzeczalna, a podstawa Toyoty TS030 Hybrid jest więcej niż przekonująca.

opublikowany 24/01/2012 à 20:29

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Vasselon: „Bardzo dobra baza do pracy”

Toyota Sporty motorowe powracają do wyścigów wytrzymałościowych, wystawiając prototyp hybrydowego benzynowego LMP1, którym będzie kierował Alexander Wurz, Mikołaj Lapierre et Kazuki Nakajima na kilku testach WEC, w tym oczywiście 24 godziny Le Mans. Jeżeli obecnie układ hybrydowy jest testowany w trybie trakcyjnym i napędowym (więcej szczegółów tutaj), całość nie wydaje się mieć żadnego większego problemu. Pascal Vasselon, dyrektor techniczny Toyoty, optymistycznie ocenia potencjał TS030.

„Wydajność naszego TS030 Hybrid opiera się przede wszystkim na dwóch czynnikach: aerodynamice i układzie hybrydowym. W przypadku silników hybrydowych przepisy zezwalają nam na odzyskiwanie energii podczas hamowania, aby zwiększyć przyspieszenie przy wyjściu z zakrętu, a tym samym osiągnąć lepsze czasy okrążeń. Przy tym samym poziomie wydajności hybrydowy układ napędowy zużywa mniej paliwa. Jest to więc bardzo istotna technologia, którą z niecierpliwością czekamy na zastosowanie w wytrzymałości. Kolejny kluczowy punkt rozwoju: wydajność aerodynamiczna. Aby to zoptymalizować, zespół TMG dużo pracował, łącząc testy w tunelu aerodynamicznym z naszymi badaniami przepływu dynamicznego. Sądząc po pozytywnych opiniach z pierwszych testów, mamy bardzo dobry punkt wyjścia, nad którym będziemy pracować w nadchodzących tygodniach. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz