Vasseur: „Lotus może być rozwiązaniem”

ART Grand Prix, które chciałoby wystartować w wyścigach długodystansowych, ma nadzieję znaleźć się na starcie kolejnych 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Ale wybór wierzchowca nie został jeszcze przesądzony.

opublikowany 07/12/2010 à 12:45

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Vasseur: „Lotus może być rozwiązaniem”

Wiadomość wywołała poruszenie. Po zdobyciu wszystkich możliwych tytułów w F3 Euroseries od 2004 do 2009 roku zespół ART Grand Prix opuszcza dyscyplinę, która dała mu sławę i gdzie ścigał się z kierowcami kalibru Jamie Green, Lewis HamiltonPaul di Resta, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg czy nawet Julesa Bianchi.

W tym samym komunikacie prasowym informującym o wycofaniu się wskazano, że ewolucja firmy skłoniła ART Grand Prix do wyznaczenia nowych kierunków, które wkrótce zostaną ujawnione.

Kilka dni później prezydent Frédéric Vasseur ujawnił, że chce dołączyć do swojego zespołu w zawodach wytrzymałościowych. Francuski zespół, który połączył siły z Lotusem w GP2 i GP3 w 2011 roku, wszyscy szybko nawiązali kontakt między Francją a marką Lotus Cars, która również ujawniła swój zamiar wejścia na rynek rajdowy w 2012 roku z LMP2 zaprojektowanym przez Paolo Catone. Kiedy zadano mu pytanie o takie stowarzyszenie, Frédéric Vasseur nie potwierdził tej hipotezy, zwłaszcza że jego życzenie wydawało się być obecne od przyszłego roku.

„To mogłoby być rozwiązanie, ale nic nie zostało jeszcze przesądzone, – mówi na oficjalnej stronie internetowej podwójnej wieży zegarowej Sarthois. Lotus wejdzie do LM P2 dopiero w 2012 roku, więc cokolwiek stanie się później, musimy znaleźć rozwiązanie na przyszły rok. »

Ale nie brakuje producentów podwozi wytrzymałościowych.

„Jesteśmy w kontakcie z kilkoma dostawcami, zarówno w LM P1, jak i LM P2, ale żadna decyzja nie została podjęta, kontynuuje Frédéric Vasseur. Jak zawsze, staramy się ustalić poważny program. Jednomiejscowe czy prototypowe – czy zasady gry są takie same? Potrzebujesz najlepszych kierowców, najlepszego podwozia, najlepszego silnika i najlepszego zespołu! Mogę po prostu powiedzieć, że nasz projekt jest na dobrej drodze i ma duże szanse na powodzenie. »

Po Signature Plus od 2009 roku mamy do czynienia z drugim zespołem, który w samochodach jednomiejscowych niósł barwy Francji wysoko i mógłby osiągnąć to samo pod względem wytrzymałości. A kiedy znamy osiągi osiągnięte przez ART Grand Prix w F3, GP3 i GP2, ACO może się tylko cieszyć takimi wiadomościami.

0 Zobacz komentarze)