WEC – Audi ponownie dołącza do wyścigu o tytuł w Austin

Audi zastosowało najlepszą strategię w Austin, zachowując ostrożność, gdy na tor spadły ulewne deszcze. Niemiecki producent z tym dubletem powraca do wyścigu o tytuł.

opublikowany 21/09/2014 à 11:21

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

WEC – Audi ponownie dołącza do wyścigu o tytuł w Austin

Audi nr 2 Benoîta Tréluyera, Marcela Fässlera i André Lotterera odniosło drugie zwycięstwo z rzędu po 24 godziny Le Mans wygrywając 6-godzinny wyścig na torze Circuit of the Americas (Teksas). Producent z Ingolstadt podpisał nawet nowy dublet z numerem 1 Lucasem di Grassi, Loic Duval et Tom Kristensen après avoir jouer la prudence en chaussant immédiatement les pneus pluie lorsque le déluge s’est abattu sur Austin. La marque aux anneaux se retrouve pour la première fois en tête du Championnat Constructeurs avec 18 points d’avance sur Toyota après cette épreuve dont le podium est identique à celui du dernier double tour d’horloge sarthois.

„To był bardzo trudny wyścig. Ciężkie ulewy uwięziły niektóre samochody, a nasza decyzja o przejściu na mokre opony odegrała kluczową rolę w zdobyciu podwójnej bramki., komentuje dr Wolfgang Ullrich, dyrektor Audi Motorsport. „Ale nasze tempo również miało duże znaczenie. Wszystko poszło cudownie: mieliśmy dobry samochód, kierowcy jechali bardzo dobrze, a przystanki były szybkie. Wspaniale jest widzieć, że po Le Mans sytuacja pozostaje pozytywna. »

Zespół Audi Motorsport mógł się uśmiechnąć, gdy jego kierowcy również zmienili pozycje w wyścigu o tytuł. Jeżeli załoga Toyoty nr 8 (Davidson-Sarrazin-Bum) utrzymuje się w czołówce po ostatnim stopniu podium w Austin, do trzynastego zwycięzcy imprezy w Sarthe tracą do liderów 13 punktów. „Wiele się wydarzyło.”, potwierdza Benoît Tréluyer. „Toyota z numerem 8 była jak zwykle bardzo szybka na początku wyścigu. Mieliśmy jednak dobre tempo i uważnie ich śledziliśmy. Gdy nadeszła ulewa, objęliśmy prowadzenie, co spowodowało przerwanie wyścigu. Później byłem w stanie kontrolować prowadzenie i tempo. Nie podejmowałem zbyt dużego ryzyka i jestem zadowolony ze swojego przejazdu. André i Marcel również jechali bardzo dobrze. Podobnie jak w Le Mans, nie mieliśmy kontaktu z konkurentem. To jeden z kluczowych czynników, które w tym roku pozwolą nam stanąć na najwyższym stopniu podium. »

Załoga R18 e-tron quattro nr 1 również nie ma powodu wstydzić się swojego występu, ponieważ Lucas di Grassi, Loïc Duval i Tom Kristensen tracą 24 punkty do liderów mistrzostw dzięki drugiemu miejscu, w którym ukończyli mniej niż minutę za zwycięzcami po spowolnieniu przez mniej skuteczną strategię opon. „Audi nie mogło sobie wymarzyć lepszego wyniku. Nasz samochód pojechał po zwycięstwo w ten weekend, ale podczas deszczu i czerwonych flag doszło do zbyt wielu wypadków. Nam również zabrakło sukcesu, a nasza strategia nie do końca się sprawdziła” – dodał. dodaje Loïc Duval.

Zapraszamy do zapoznania się z analizą 6-godzinnego wyścigu Circuit of the Americas w Austin przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 1979 AUTOhebdo, dostępną jutro wieczorem w wersji cyfrowej oraz w kioskach od środy.

0 Zobacz komentarze)