WEC – Toyota nr 8 może podziękować oponie hybrydowej

Choć szybko stało się jasne, że zwycięstwo zostanie rozstrzygnięte w ostatnią niedzielę na torze Silverstone pomiędzy dwiema hybrydami Toyoty TS040, samochód z numerem 8 uzyskał przewagę nad siostrzanym samochodem dzięki oponie hybrydowej zaprojektowanej przez Michelin.

opublikowany 22/04/2014 à 12:50

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

WEC – Toyota nr 8 może podziękować oponie hybrydowej

Opona hybrydowa Michelin (ta pośrednia, gładka, ale wykonana z tak miękkiej gumy, że sprawdza się, gdy warstwa wody na torze nie jest zbyt ciężka), okazała się jednym z elementów determinujących tę inauguracyjną rundę mistrzostw świataWytrzymałość 2014. Ceux qui l’ont chaussé au bon moment, en l?occurrence la Toyota nr 8 z Sébastien Buemi-Anthony Davidson-Mikołaj Lapierre i Porsche 919 Hybrid nr 20 autorstwa Timo Bernharda-Brendon Hartley-Mark Webber odniósł bezpośrednie korzyści: podwójny wynik dla japońskiego producenta i pierwsze podium dla niemieckiej firmy, która w ubiegły weekend powróciła do najwyższej kategorii Endurance po 16 latach nieobecności.

Podczas gdy dwie Toyoty zjechały do ​​alei serwisowej po pierwszych kroplach deszczu, Audi poprosiło Lucasa Di Grassiego, aby pozostał na oponach typu slick. Spowodowało to kilka chwil później Brazylijczyk wypadł z toru i po raz pierwszy Audi wycofał się z wyścigu. W drugim Audi André Lotterer zrobił wszystko, aby utrzymać się na torze. Wystartowały Toyoty, Wurz na oponach deszczowych i Buemi na tzw. oponach hybrydowych, co ostatecznie okazało się dobrą opcją.

Fizycznie slick hybrydowy (który zastąpił półprodukt) jest identyczny z pozostałymi. Jest gładka i pozbawiona jakichkolwiek rzeźb na bieżniku. Zawiera jednak mieszankę gumową, która pozwala samochodom utrzymać wysoki poziom wydajności, gdy podłoże jest mokre lub wysycha. Ze względu na swoje specyficzne właściwości, jej pierwszą zaletą jest stabilność tradycyjnego slicka (więcej gumy w kontakcie z torem), a mimo to jej bieżnik zapewnia przyczepność większą niż opona. we wsparciu od momentu pocięcia, z konsekwencjami, o których wiedzieliśmy w tamtym czasie…

Jeśli mocno pada deszcz, hybrydowy slick nie jest wyrzeźbiony, nie jest już w stanie odprowadzić warstwy wody, która zastygłaby na asfalcie i tu osiąga swoje granice. Dlatego też w stosunkowo precyzyjnym oknie użytkowania oferuje swój potencjał, w ramach oczywistych praw fizycznych.

Dla przypomnienia, zastosowany w największej tajemnicy, po raz pierwszy podczas 6 Hours of Spa, 2012, pozwolił na zaprezentowanie nr 18 Audi R3 ultra firmy Gené-Duval-Dumas wygrywa 6 Hours of Spa przy swoim pierwszym występie).

Zapoznaj się z analizą 6 godzin Silverstone przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 1957 AUTOhebdo, dostępną już w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od jutra w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz