WEC / Le Mans – Zmiany w równoważności energetycznej

Pojemność zbiornika, ilość paliwa zużytego na okrążenie w Le Mans – oto korekty wprowadzone przez ACO i FIA przed rozpoczęciem sezonu WEC 2014.

opublikowany 11/04/2014 à 09:05

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

WEC / Le Mans – Zmiany w równoważności energetycznej

Jeśli wybuchnie wojna o efektywność energetyczną F1, nabiera jeszcze większego znaczenia Wytrzymałość. Po zakończeniu Prologu regulamin techniczny LM P1 2014, który został opublikowany w ostatecznej wersji w grudniu 2013 roku, został właśnie ponownie dostosowany przez ACO i FIA. Po pierwsze, benzynowe LM P1s. W prototypach tych maksymalna pojemność zbiornika wzrośnie z 66,9 do 68,3 l. Zmiana dotyczy także ilości paliwa zużywanego na okrążenie na trasie 24 godziny Le Mans (wyrażona jako wytrzymałość w Mj/tur), która wynosi od 137,5 do 139,5 Mj/tur.

Afin de respecter les équivalences, des modifications ont été aussi effectuées pour Audi. Les R18 e-tron quattro embarqueront un réservoir de 54,3 l contre 54,8 l auparavant et ne pourront consommer que 138,7 MJ/tour contre 140,2, précédemment. Ces ajustements seront également appliqués aux manches de Silverstone et de Spa, selon un barême d’équivalence basé sur les chiffres cités plus haut. Les autres écuries engagées en LM P1, comme Rebellion ou Lotus, bénéficieront également de coups de pouce énergétiques qui seront, comparativement avec ceux des trois ogres Audi, Porsche et Toyota, ważniejsze.

Pierwsza runda WEC odbędzie się 20 kwietnia na angielskim torze Silverstone.

0 Zobacz komentarze)