WEC – Porsche pół figa, pół winogrono w Sao Paulo

Porsche miało mieszane wyniki ze swoimi dwoma 911 RSR. Jeśli numer 92 Marca Lieba i Richarda Lietza zapewnił sobie pierwsze miejsce w kategorii GTE Pro, numer 91 Patricka Pilet i Jörga Bergmeistera jest dalej z tyłu.

opublikowany 01/09/2013 à 14:30

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

WEC – Porsche pół figa, pół winogrono w Sao Paulo

Aston Martin ponownie mocno uderzył, wygrywając kwalifikacje w GTE Pro i GTE Am aux 6 Heures de Sao Paulo. Mais Porsche a fait preuve d’une belle combativité en plaçant sa première 911 RSR à un dixième de la Vantage n°98 de Paul Dalla Lana, Pedro Lamy et Richie Stanaway qui partira en première position de la catégorie. Le constructeur de Stuttgart a néanmoins connu un résultat décevant avec la n°91 de Patrick Pilet et Jörg Bergmeister qui ne s’élancera qu’en septième place. „Wszystko poszło dobrze z #911 92 RSR”” – skomentował dyrektor Porsche Motorsport Hartmut Kristen. „W przypadku numeru 91 ciśnienie w oponach przedniej osi nie było optymalne. Potem samochód obrócił się przed Jörgiem… po prostu pech. Powrót na tor po tak długiej przerwie to dla nas fantastyczne uczucie. Jestem pewien, że mamy szansę na dobry wynik. »

Choć Marc Lieb potrzebował czasu, aby nabrać rytmu w Porsche nr 92, Niemcowi udało się ustanowić dobre czasy. „Przywrócenie wszystkiego do normy zajęło mi trzy okrążenia. Tor nie miał dobrej przyczepności na pierwszym okrążeniu, a na drugim byłem trochę zbyt ostrożny. Natomiast w mojej trzeciej pętli wszystko działało. Jestem bardzo usatysfakcjonowany. » Jego kolega z drużyny Richard Lietz również jest szczęśliwy, że udało mu się zapewnić sobie pierwszy rząd w tej kategorii. „Zmodyfikowaliśmy samochód specjalnie na potrzeby kwalifikacji i mogliśmy przejechać kilka bardzo interesujących okrążeń. Wszystko układało się idealnie dla Marca na trzecim okrążeniu. Kiedy przyszła moja kolej, opony były już dość zniszczone, ale to wystarczyło, aby zająć drugą pozycję. Zespół wykonał bardzo dobrą robotę. »

Z drugiej strony rozczarowanie czeka załogę Porsche nr 91, która na starcie będzie musiała przesunąć się w górę, aby zająć czołowe miejsca. „Samochód nie był tak wydajny jak podczas ostatniej sesji treningowej, kiedy tor był znacznie świeższy”, wyjaśnia Patrick Pilet. „Cierpieliśmy z powodu nadsterowności i musimy przyjrzeć się temu, co się stało. » Jego kolega z drużyny, Jörg Bergmeister, miał trudną sesję kwalifikacyjną, kiedy przeszkodziły mu korki. „Na pierwszych kilku okrążeniach spotkałem wiele samochodów. Wtedy ktoś obrócił się przede mną. Moje opony były już uszkodzone, gdy mogłem przejechać czyste okrążenie. Potem nie mogłem zrobić nic więcej. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz