WEC – Toyota planuje odpowiedzieć Audi w Sao Paulo

Jeśli Toyota zdecydowała się wycofać samochód na pozostałe wydarzenia WEC, japoński producent opracował liczne udoskonalenia modelu TS030 nr 8 przed 6-godzinnym wyścigiem w Sao Paulo.

opublikowany 27/08/2013 à 11:58

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

WEC – Toyota planuje odpowiedzieć Audi w Sao Paulo

Toyota se prépare à effectuer sa rentrée aux 6 Heures de Sao Paulo où le constructeur japonais avait célébré l’an dernier sa première victoire au WEC. Decydując się na rywalizację w pozostałych wydarzeniach jednym samochodem, japoński zespół skupił się na optymalizacji LMP1. TS030 nr 8 autorstwa Stéphane’a Sarrazina, Sébastien Buemi i Anthony Davidson przybędą na Interlagos z licznymi zmianami, z których najważniejsze dotyczą przednich nadkoli, pokrywy silnika i tylnego błotnika, a także innych elementów aerodynamicznych dostosowanych do gąsienic. System hybrydowy również został zoptymalizowany (podobnie jak w Audi), aby lepiej pasował do sześciogodzinnego formatu wydarzenia. Anthony Davidson i Sébastien Buemi potwierdzili rozwój sytuacji po dwudniowej sesji testowej, która odbyła się na początku miesiąca na torze Lausitzring, gdzie obaj kierowcy przejechali około 1500 km.

Prace prowadzone od 24 godziny Le Mans miejsce, w którym Toyota z numerem 8 zajęła drugie miejsce, najwyraźniej zwiększyło pewność kierowców. „TS030 bardzo się zmienił od czasu Le Mans, zapewniając większy docisk, co będzie ważne na krótkim torze takim jak Interlagos, gdzie przyczepność odgrywa kluczową rolę?– podkreśla Brytyjczyk. „Nasz test na torze Lausitzring przebiegł pomyślnie, a wrażenia z nowego pakietu były dobre. Mamy nadzieję, że te zmiany zmniejszą dystans do Audi, ale wiemy też, że powtórzenie ubiegłorocznego zwycięstwa będzie nie lada wyzwaniem. » Jego szwajcarski kolega z zespołu również uważa, że ​​Toyota powinna odnieść korzyści ze znacznego zwiększenia wydajności, aby pokonać R18 e-tron quattro. „Wspaniale jest ścigać się na Interlagos na TS030 HYBRID i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak nasz system hybrydowy radzi sobie na tym torze. W porównaniu do Le Mans, Interlagos jest znacznie krótszą trasą, a ruch uliczny będzie ważnym czynnikiem podczas wyścigu. W tym przypadku doładowania generowane przez system hybrydowy mogą okazać się prawdziwą zaletą. Wygląda na to, że dzięki tym ulepszeniom zrobiliśmy duży krok naprzód. Zwycięstwo w Sao Paulo nie będzie łatwe, ale taki cel sobie wyznaczyliśmy. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz