Po pechowym rozpoczęciu sezonu Vincent Abril i Raffaele Marciello w końcu nałożyli swoje Mercedes-AMG GT3 n°88 – AKKA-ASP w Blancpain GT World Challenge Europe, podczas pierwszego wyścigu w Zandvoort.
O ile Francuz z łatwością utrzymał swoje pierwsze miejsce uzyskane w kwalifikacjach na torze Tarzan, to już pierwsze okrążenie upłynęło pod znakiem pierwszego zderzenia w peletonie pomiędzy Tomem Gamble (Audi R8 LMS GT3 Evo n°17 – Team WRT) a Stevenem Palette (Audi R8 LMS GT3 Evo nr 26 – Saintéloc Racing), przy czym ten ostatni stał się główną ofiarą, uderzając w barierkę ochronną.
Rolf Ineichen (Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 19 – GRT) pojawia się jako dodatkowa ofiara zdarzenia i ma kontakt z Audi – Saintéloc w niebezpieczeństwie. Gamble zostanie ukarany za ten odcinek.
Po ponownym uruchomieniu Abril zauważył, że Bortolotti wywiera na niego presję, podczas gdy Felipe Fraga (Mercedes-AMG GT3 nr 90 – AKKA-ASP) zyskał miejsce przed Lucą Stolzem (Mercedes-AMG GT3 nr 4 – Black Falcon) w zamian za zwycięstwo piąte miejsce.
Na czele trio Abril – Bortolotti – Andrea Caldarelli (Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 563 – FFF Racing) uciekło, a różnica między nimi wynosiła niecałe 3 cale. Gdy otwiera się okno zmiany kierowcy, trzej liderzy schodzą do alei serwisowej.
Kolejność nie ulega zmianie, ponieważ Marciello wystartuje ponownie przed Engelhartem i Mapellim, przy czym ten ostatni stracił jednak trochę czasu w procedurze.
Oto jak przebiegła pierwsza zmiana kierowcy samochodu. #BlancpainGT | #BGTSZandvoort | #GTWorldCh # Europa pic.twitter.com/4Bq7GWYfzs
— Seria Blancpain GT (@BlancpainGT) 13 lipca 2019 r.
Drugi przejazd nie przyniesie żadnych zmian w pierwszej trójce, Mercedes-AMG GT3 nr 3 z Marciello – Abril zwyciężył przed #88 – GRT Lamborghini Huracan GT3 Evo z Bortolotti – Engelhart i Lamborghini Huracan GT63 Evo nr 3 – FFF Wyścigi Caldarelliego – Mapelli.
Maro Engel i Luca Stolz zdobywają duże punkty w Mercedesie-AMG GT3 z numerem 4 – Black Falcon przed Driesem Vanthoorem – Ezequielem Perez Companc (Audi R8 LMS GT3 Evo nr 1 – Zespół WRT).
Tandem Vainio – de Sadeleer (Aston Martin Vantage GT3 n°62 – R-Motorsport) zajął 6. miejsce i zwyciężył w Srebrnym Pucharze po problemach Mercedes-AMG GT3 n°90 – AKKA-ASP Bogusławskiego – Fragi. Phil Keen i Hiroshi Hamaguchi (Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 519 – FFF Racing) wygrywają w Pro-Am.
La Ferrari 488 GT3 n°444 – HB Racing de Scholze – Triller, jako jedyny zgłoszony w tej kategorii, logicznie wygrał Am Cup.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)