ADAC GT-C2: zwycięzcy Pommera i van der Linde na torze Nürburgring

Markus Pommer i Kelvin van der Linde wygrali drugi wyścig na torze Nürburgring, co było ich pierwszym sukcesem w ADAC GT Masters w 2017 roku.

opublikowany 06/08/2017 à 14:35

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

ADAC GT-C2: zwycięzcy Pommera i van der Linde na torze Nürburgring

Później Mercedes wczoraj przyszła kolejAudi z duetem Kelvin van der Linde – Markus Pommer (Aust Motorsport) zwyciężyć na torze Nürburgring w ADAC GT Masters na zakończenie wydarzenia, które rozstrzygnęło się w alei serwisowej.

Na starcie Philipp Eng (BMW M6 GT3 nr 42 – Team Schnitzer) utrzymał przewagę związaną ze swoim pole position pomimo bardzo późnego hamowania na pierwszym zakręcie, w wyniku którego były zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w Spa minął bardzo daleko.

Sven Müller (Porsche 911 GT3 R n°99 – Herberth Motorsport) réussit pour sa part un envol éclair pour venir souffler la deuxième place aux Audi R8 LMS GT3 n°3 – Aust Motorsport de Kelvin van der Linde et n°2 – Montaplast by Land Motorsport de Christopher Haase. Mais Müller sera pénalisé quelques instants plus tard de cinq secondes lors de son arrêt aux stands pour une position incorrecte sur la grille.

W dalszej części peletonu na pierwszym zakręcie doszło do zbiorowej kolizji, w której uczestniczyli zwłaszcza Nissan GT-R Nismo GT3 z numerem 22 – MRS-GT Racing firmy Lips – Gassner, Mercedes-AMG GT3 z numerem 20 – Team Zakspeed z Rogivue – Sylvest, Porsche 911 GT3 R nr 18 – KÜS Team75 Bernhard z de Leener – Friedrich, Mercedes-AMG GT3 nr 84 – HTP Motorsport z Assenheimer – Götz i Lamborghini Huracan nr 7 – HB Racing z Mapelli – Siedler . W związku z tym uruchamiany jest samochód bezpieczeństwa, który umożliwia ewakuację z toru.

Po ponownym uruchomieniu Philipp Eng wykonał doskonały restart i aż do pit stopu wyprzedził Svena Müllera, Kelvina van der Linde, Christophera Haase i Markusa Winkelhocka (nr 8 Audi R3 LMS GT24 – Mücke Motorsport).

Müller, po tym jak oparł się naciskom van der Linde podczas swojej stintu, jako pierwszy obserwuje jego zatrzymanie i ustępuje Robertowi Renauerowi, podczas gdy Florian Spengler (Lamborghini Huracan GT3 n°6 – HB Racing) popełnia błąd przy wjeździe do boksów pas, zanim w końcu będzie mógł wyjechać.

Wyjście po linii prostej z dołów

Dwa okrążenia później Philipp Eng, Kelvin van der Linde i Christopher Haase również zjechali do alei serwisowej, pozostawiając Markusa Winkelhocka na czele wyścigu. Nicky Catsburg i Markus Pommer, niosący pochodnię dla Eng i van der Linde, następnie wyruszyli ramię w ramię do alei serwisowej, a Holender za sterami BMW M6 z numerem 42 zdołał wyprzedzić Audi R8 z numerem 3 pomiędzy wyjazdem z alei serwisowej i pierwszy zakręt.

Jednak kilka chwil później kierownictwo wyścigu ogłosiło, że oba samochody będą musiały zamienić się miejscami, oferując w ten sposób wirtualne pierwsze miejsce Markusowi Pommerowi.

Po postojach Alberta Costy (Corvette C7 GT3 nr 77 – Callaway Competition) i Maxi Buhka (Mercedes-AMG GT3 nr 48 – HTP) Markus Pommer skutecznie odzyskuje prowadzenie i umacnia swoją przewagę do nieco ponad 15 minut od przyjazdu.

Samochód bezpieczeństwa został następnie uruchomiony po jednoczesnym zatrzymaniu na torach Audi R8 LMS nr 24 Filipa Salaquardy, który w widoczny sposób padł ofiarą problemu technicznego, oraz Porsche 911 GT3 R nr 99 Roberta Renauera, ofiary kontaktu z kierowcą nr 7 77 Corvette CXNUMX z Julesa Gounona, pozostawiając uszkodzone lewe przednie koło w samochodzie Weissacha.

Peleton wypuścił samochód bezpieczeństwa jedenaście minut przed bramką, a Markus Pommer ostatecznie jako zwycięzca pod flagą w szachownicę dojechał do mety, wyprzedzając Nicky'ego Catsburga i Jeffreya Schmidta. Rolf Ineichen i Christian Engelhart (Lamborghini Huracan GT3 z numerem 61 – GRT) zajęli czwarte miejsce, przed numerem 8 – Aust Motorsport Audi R3 LMS GT4 z Niederhauser – Marschall i numerem 1 – Montaplast by Land Motorsport z Mies – z Phillippi.

Indy Dontje, powiązany z Maxi Buhkiem, wezwany w ostatniej chwili na drugi wyścig, aby zastąpić Marvina Kirchhöfera, wykluczonego za niesportowe zachowanie, zajął 7. miejsce w Mercedesie-AMG GT3 – HTP z numerem 48, przed Julesem Gounonem.

Mirko Bortolotti i Ezequiel Perez Companc (Lamborghini Huracan GT3 nr 19 – GRT) i duet Mathieu Jamineta – Michael Ammermüller (Porsche 911 GT3 R nr 17 – KÜS Team75 Bernhard) zamyka pierwszą dziesiątkę.

W klasyfikacji generalnej liderem mistrzostw pozostaje Jules Gounon ze 127 punktami, 38 punktów przewagi nad Philippem Eng.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz