V8SC – Scott McLaughlin sprawia, że ​​Volvo błyszczy

Scott McLaughlin zapewnia Volvo pierwsze zwycięstwo w tym roku podczas ostatniej rundy supersamochodów V8 w Melbourne. Z podwojoną liczbą punktów podczas ostatniego wyścigu, wyjeżdża jako zwycięzca weekendu.

opublikowany 16/03/2014 à 07:01

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

V8SC – Scott McLaughlin sprawia, że ​​Volvo błyszczy

Jak w F1 zgodnie z zasadą podwójnej liczby punktów podczas ostatniego Grand Prix Abu Zabi w listopadzie przyszłego roku, ostatnia runda supersamochodów V8 zapewniła zwycięzcy podwójną liczbę punktów normalnie przyznawanych (150 za 75). Okazja dla kierowców, aby spróbować dogonić Shane’a Van Gisbergena (Holden – Tekno Autosports), który jak dotąd w Melbourne osiągnął bezbłędny występ, odnosząc trzy zwycięstwa w pierwszych trzech rundach. (Widzieć tutaj et tutaj)

Jeśli ten drugi startował z pole position, tym razem musiał szybko ugiąć się przed atakami Fabiana Coultharda i Scotta McLaughlina. Kierowca Volvo zachował następnie przewagę nad Holdenem Norton Hornets, ale musiał stawić czoła powrotowi Holdena z Norton Hornets. czerwony Byk Australijczyk Craig Lowndes po uruchomieniu samochodu bezpieczeństwa w połowie wyścigu po zatrzymaniu się Nissana Todda Kelly’ego na torze. Kolega z drużyny Jamiego Whincupa zrobi wszystko, aby wyprzedzić Polestar Racing S60 po neutralizacji, ale będzie musiał przegrać. McLaughlin dał Volvo pierwsze zwycięstwo w tym sezonie i odniósł ostateczne zwycięstwo w Melbourne z 10-punktową przewagą nad Lowndes, zajmującym drugie miejsce w czwartej rundzie. Shane Van Gisbergen jest wielkim przegranym czwartego wyścigu, ponieważ zajmując 2. miejsce, w weekend zajmuje dopiero 14. miejsce.

Michael Caruso (Nissan – Norton Hornets), poleman pierwszego wyścigu, zakończył swój weekend na podium przed Garthem Tanderem (Holden – Holden Racing Team), któremu na linii mety nie udało się dojechać trzy tysięczne za Caruso. Następnie Coulthard, Will Davison (Mercedes – Erebus), Mark Winterbottom (Ford – Pepsi Max Crew), James Courtney (Holden – Holden Racing Team), Tim Slade (Holden – Supercheap Auto Racing) i Lee Holdsworth (Mercedes – Erebus).

Jamie Whincup, ustępujący mistrz, kontynuuje swój skomplikowany początek roku, przechodząc na emeryturę w ostatnim wyścigu w swoim Red Bull Racing Australia Holden Commodore po zderzeniu z Nisasnem Ricka Kelly'ego. Jego kolega z drużyny Craig Lowndes prowadzi w klasyfikacji generalnej przed kolejnym wyścigiem Tyrepower Tasmania 400 (28-30 marca)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024