Zmiany w BMW na rok 2010

Producent śmigieł, który pod koniec tego sezonu ogłosił wycofanie się z Formuły 1, zreorganizował swoje zaangażowanie w sporty motorowe. BMW intensyfikuje swój program wytrzymałościowy, skupiając swoje mocne strony w WTCC i kontynuując Formułę BMW.

opublikowany 06/12/2009 à 00:35

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Zmiany w BMW na rok 2010

BMW po zamiarze zatrzymania się Formuła 1, był z niecierpliwością oczekiwany w związku z jego zaangażowaniem w inne dyscypliny. Podczas gdy program rozpoczyna się w DTM jak sobie wyobrażano zeszłego lata, BMW w końcu zdecydowało się utrzymać swoje zaangażowanie w dyscyplinach, które dobrze zna.

Marka śmigieł będzie nadal startować w WTCC, koncentrując swoje mocne strony na tandemie złożonym z Andy'ego Priaulxa, trzykrotnego mistrza świata i Augusto Farfusa, rekordzisty pod względem zwycięstw (15) w tej dyscyplinie. Samochody obu kierowców przygotuje zespół RBM Barta Mampaeya. Po dwóch latach niepowodzeń z Seatem, który w latach 2008-2009 zdobył tytuły kierowców i producentów, producent śmigieł chce odzyskać koronę świata w 2010 roku.

Mimo że F1 nie jest już częścią planów BMW, jednomiejscowy nie znika z działu sportowego niemieckiego producenta. BMW faktycznie zdecydowało się kontynuować swój program wykrywania młodych kierowców. Mistrzostwa Formuły BMW Europe i Formuły BMW Pacific Series będą kontynuowane w roku 2010. BMW z radością widzi pięciu byłych mieszkańców jego promocyjnych formuł, którzy jeździli w Formule 2009 w roku 1: Nico Rosberg, Timo Glock, Adrian Sutil, Sébastien Buemi et Sebastian Vettel. W 2010 roku dołączy do nich dwóch innych weteranów Formuły BMW: Nico Hülkenberg i Bruno Sennę.

Ale ważnym programem dla BMW na rok 2010 będzie wyścig wytrzymałościowy. Po obejrzeniu dobrego początku swojego M3 w Ameryce Le Mans Series monachijska firma potwierdzi swój program za Atlantykiem. Rahal Letterman Racing pojedzie dwoma BMW i tymi samymi dwiema załogami, co w tym sezonie: Bill Auberlen z Joeyem Handem i Tommy Milner z Dirkiem Müllerem.

Jednak BMW będzie bardziej zaangażowane w Europie, regularnie uczestnicząc w wyścigach długodystansowych, w VLN, w serii Le Mans i w wyścigach 24-godzinnych. Jörg Müller i Dirk Werner będą najbardziej konsekwentnymi kierowcami podczas tych wydarzeń. Czasami dołączą do nich Augusto Farfus, Andy Priaulx i Dirk Müller. Uwe Alzen i Dirk Adorf będą się uzupełniać podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring.

Oprócz niemieckiej trasy z podwójnym zegarem BMW planuje wystartować swoimi GT2 podczas 24-godzinnych wyścigów Le Mans i Spa-Francorchamps. Monachijska firma twierdzi, że prowadzi rozmowy z organizatorami dyscyplin. Ponadto BMW będzie rozwijać działalność swoich klientów w segmencie wytrzymałościowym, dzięki BMW Z4, które jest zgodne z przepisami GT3.

« Cieszę się, że przez pierwszy rok po wycofaniu się z Formuły 1 będziemy mogli zaoferować naszym kibicom atrakcyjny program sportowy” – mówi Mario Theissen, szef BMW Motorsport. Chcemy wykorzystać nasz sukces w produkcji samochodów produkcyjnych w 2010 roku, zarówno w WTCC, jak i ALMS. Ponadto w naszym programie po raz pierwszy od 24 roku uwzględnimy udział w wielkich klasykach 2005-godzinnego wyścigu. »

« Ważnym filarem naszej działalności pozostaje promocja młodych kierowców wyścigowych, kontynuuje Theissen. Formuła BMW Europe nadal stanowi ważną część programu F1 i będziemy także wspierać młode talenty w Formule BMW Pacific. Ponadto będziemy poszerzać także nasz program dla klientów, który zaoferuje nowy samochód BMW Z4, zgodny z przepisami GT3. Ogólnie rzecz biorąc, jesteśmy dobrze przygotowani, aby w roku 2010 zaprezentować naszym klientom na całym świecie osiągi naszych samochodów. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz