Toksport WRT odniósł swój pierwszy sukces w Puchar Europy w sprincie GT World Challenge w 2021 roku w tę niedzielę zwycięstwem Mercedes-AMG GT3 nr 6 powierzone duetowi Maro Engel – Luca Stolz, dominujący od początku do końca.
Po mądrym starcie z peletonu hierarchia przesuwa się do czołowej trójki na 3′ od mety, Albert Costa (Lamborghini Huracan GT37 Evo nr 3 – Emil Frey Racing), drugi za liderem Maro Engelem, mocno tracąc na przebiciu na lewy obrońca i odejście z Bena Barnicoata (McLaren 720S GT3 n°38 – Jota) i Dries Vanthoor (Audi R8 LMS GT3 Evo n°32 – Team WRT) awansują o jedno miejsce.
Salwa w pit stopie sprawiła, że Luca Stolz utrzymał przewagę z czołowym Mercedesem – Toksport WRT, podczas gdy AKKA-ASP wygrała swój pojedynek w boksie z Team WRT, Timur Boguslavskiy wyprzedził Charlesa Weertsa, w chwili, gdy impreza została zneutralizowana pod Full Course Yellow po Audi R8 LMS GT3 Evo nr 30 – zespół WRT Benjamina Goethego wypadł z toru.
Następnie na tor wjeżdża samochód bezpieczeństwa, aby przegrupować cały peleton, który jest uwolniony nieco ponad 12 stóp od szachownicy, a nadal prowadzi go Luca Stolz, przed Timurem Boguslavskim i Driesem Vanthoorem.
Ledwo wystarczająco dużo czasu, aby wrócić do normalnego tempa, zanim doszło do kontaktu Petru Razvana Umbraescu (Mercedes-AMG GT3 Evo nr 98 – AKKA-ASP) i Tuomasa Tujala (Aston Martin Vantage GT3 n°159 – Garaż 59), pozostawiając oba samochody w tyle, zmusił kierownictwo wyścigu do ponownej neutralizacji wydarzenia.
W ostatnim trzyminutowym sprincie Stolz zwyciężył, a Charles Weerts w męski sposób uzyskał przewagę na nawrotie w Adelajdzie na ostatnim okrążeniu, pokonując Boguslavskiego i stając się drugim krokiem na podium.
Olly Wilkinson i Ben Barnicoat zajęli 4. miejsce McLarenowi 720S GT3 z numerem 38 – Jota, przed Mercedes-AMG GT3 Evo z numerem 87 – AKKA-ASP Jima Pla i Konstantina Teresczenki, który zdobył srebro. Aurélien Panis i Frédéric Vervisch podnoszą najlepsze Audi R8 LMS GT3 nr 26 – Saintéloc Racing na 6. miejsce.
Miguel Ramos i Henrique Chaves dominują w Pro-Am dzięki Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 77 – Barwell Motorsport.
Zapoznaj się z pełnym raportem z zawodów GT World Challenge Europe Sprint Cup na torze Magny-Cours, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Nièvre, w numerze 2311 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)