GTWCE – mistrzowie Marciello, Juncadella i Gounon Endurance Cup

Trio Mercedesa nr 88 Akkodis ASP zajęło 5. miejsce w 3-godzinnym wyścigu w Barcelonie i wyprzedziło Antonio Fuoco (Iron Lynx) w klasyfikacji Endurance Cup.

opublikowany 02/10/2022 à 20:18

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

GTWCE – mistrzowie Marciello, Juncadella i Gounon Endurance Cup

Jules Gounon, Daniel Juncadella i Raffaele Marciello byli wielkimi bohaterami GT World Challenge 2022 / © SRO / Patrick Hecq

Dwa punkty. To niewielka różnica dzieli mistrzów Raffaele Marciello, Daniela Juncadellę i Julesa Gounona Wytrzymałość Cup 2022 od wicemistrza Antonio Fuoco.

Przed startem 3-godzinnego wyścigu w Barcelonie, ostatniej rundy GT World Challenge w tym sezonie, Włoch zakwalifikował się na pole position z Ferrari Numer 71 w drużynie Iron Lynx był 10 długości za trio Mercedes Akkodis ASP nr 88, który startował z 8. miejsca na starcie.

Fuoco passa tout près de la victoire, et donc du titre Endurance Cup, mais la Ferrari Iron Lynx qu’il partageait avec Alessandro Pier Guidi et Alessio Rovera subit finalement la loi de la Porsche 911 GT3 R N°54 du team Dinamic Motorsport pour moins de 9 petits dixièmes !

W międzyczasie Mercedesowi z numerem 88 udało się wspiąć na 5. miejsce, zapewniając swoim kierowcom koronę Endurance Cup, jednego z dwóch głównych mistrzostw GT World Challenge. Akkodis ASP również zostaje koronowany wśród drużyn, wyprzedzając Iron Lynx.

Marciello, który zdobył już indywidualne tytuły w ogólnym rankingu (wytrzymałość + sprint), dodaje nową pozycję do swojej rosnącej listy osiągnięć. Jego koledzy z drużyny, Juncadella i Gounon, również potwierdzają swój status wielkich nazwisk w świecie GT. Trzej mężczyźni zwyciężyli już w 24-godzinnym wyścigu w Spa, sztandarowym wydarzeniu mistrzostw SRO, zorganizowanym latem ubiegłego roku.

Zwycięzcom ostatniego wyścigu sezonu, Klausowi Bachlerowi, Alessio Picariello i Matteo Cairoli (Dinamic Motorsport), na podium towarzyszy trio Iron Lynx Fuoco-Rovera-Pier Guidi oraz Lamborghini nr 63 Emil Frey Racing (Mirko Bortolotti – Jack Aitken – Albert Costa).

W swoim ostatnim wyścigu z Audi Sport, WRT umieściło na podium Audi z numerem 32, w skład którego wchodzili Dries Vanthoor, Charles Weerts i Ricardo Feller. Zwróć także uwagę na 6. miejsce Audi N°46 WRT powierzone Fredericowi Vervischowi, Valentino Rossii Nico Mueller, przyszły pilot Peugeot w Hypercarze.

WRT błyszczy także w kategorii Silver Cup, w której ponownie dominuje Audi nr 30 Thomasa Neubauera, Benjamina Goethego i Jean-Baptiste Simmenauera, którzy tytuł zdobyli już przed spotkaniem w Barcelonie.

W klasie Gold Cup wielkie rozczarowanie spotkało trio kobiet Iron Dames (Sarah Bovy, Michelle Gatting i Rahel Frey), które prowadziły w wyścigu i mistrzostwach, zanim 20 minut przed szachownicą napotkały problem techniczny. Ostatecznie to Frederik Schandorff, Ollie Millroy i Brendan Iribe zwyciężyli w klasyfikacji generalnej po zajęciu 7. miejsca (zwycięstwo w wyścigu Mercedesa Winward Racing nr 57).

Wreszcie Dominik Baumann, Valentin Pierburg i Ian Loggie dominują w kategorii Pro-Am z Mercedesem nr 20 zespołu SPS Automotive Performance, ale tytuł należy do trio AF Corse Ferrari złożonego z Andrei Bertoliniego, Louisa Machielsa i Stefano Costantiniego .

Rankingi GT World Challenge 2022 są dostępne tutaj

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz