GTWCE – mistrzowie Marciello, Juncadella i Gounon Endurance Cup

Trio Mercedesa nr 88 Akkodis ASP zajęło 5. miejsce w 3-godzinnym wyścigu w Barcelonie i wyprzedziło Antonio Fuoco (Iron Lynx) w klasyfikacji Endurance Cup.

opublikowany 02/10/2022 à 20:18

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

GTWCE – mistrzowie Marciello, Juncadella i Gounon Endurance Cup

Jules Gounon, Daniel Juncadella i Raffaele Marciello byli wielkimi bohaterami GT World Challenge 2022 / © SRO / Patrick Hecq

Dwa punkty. To niewielka różnica dzieli mistrzów Raffaele Marciello, Daniela Juncadellę i Julesa Gounona Wytrzymałość Cup 2022 od wicemistrza Antonio Fuoco.

Przed startem 3-godzinnego wyścigu w Barcelonie, ostatniej rundy GT World Challenge w tym sezonie, Włoch zakwalifikował się na pole position z Ferrari Numer 71 w drużynie Iron Lynx był 10 długości za trio Mercedes Akkodis ASP nr 88, który startował z 8. miejsca na starcie.

Fuoco był bardzo blisko zwycięstwa, a tym samym tytułu Endurance Cup, ale Ferrari Iron Lynx, którym dzielił się z Alessandro Pier Guidi i Alessio Roverą, w końcu ucierpiało z powodu prawa Porsche 911 GT3 RN°54 od zespołu Dinamic Motorsport za niecałe 9 dziesiątych!

W międzyczasie Mercedesowi z numerem 88 udało się wspiąć na 5. miejsce, zapewniając swoim kierowcom koronę Endurance Cup, jednego z dwóch głównych mistrzostw GT World Challenge. Akkodis ASP również zostaje koronowany wśród drużyn, wyprzedzając Iron Lynx.

Marciello, który zdobył już indywidualne tytuły w ogólnym rankingu (wytrzymałość + sprint), dodaje nową pozycję do swojej rosnącej listy osiągnięć. Jego koledzy z drużyny, Juncadella i Gounon, również potwierdzają swój status wielkich nazwisk w świecie GT. Trzej mężczyźni zwyciężyli już w 24-godzinnym wyścigu w Spa, sztandarowym wydarzeniu mistrzostw SRO, zorganizowanym latem ubiegłego roku.

Zwycięzcom ostatniego wyścigu sezonu, Klausowi Bachlerowi, Alessio Picariello i Matteo Cairoli (Dinamic Motorsport), na podium towarzyszy trio Iron Lynx Fuoco-Rovera-Pier Guidi oraz Lamborghini nr 63 Emil Frey Racing (Mirko Bortolotti – Jack Aitken – Albert Costa).

W swoim ostatnim wyścigu z Audi Sport, WRT umieściło na podium Audi z numerem 32, w skład którego wchodzili Dries Vanthoor, Charles Weerts i Ricardo Feller. Zwróć także uwagę na 6. miejsce Audi N°46 WRT powierzone Fredericowi Vervischowi, Valentino Rossii Nico Mueller, przyszły pilot Peugeot w Hypercarze.

WRT błyszczy także w kategorii Silver Cup, w której ponownie dominuje Audi nr 30 Thomasa Neubauera, Benjamina Goethego i Jean-Baptiste Simmenauera, którzy tytuł zdobyli już przed spotkaniem w Barcelonie.

W klasie Gold Cup wielkie rozczarowanie spotkało trio kobiet Iron Dames (Sarah Bovy, Michelle Gatting i Rahel Frey), które prowadziły w wyścigu i mistrzostwach, zanim 20 minut przed szachownicą napotkały problem techniczny. Ostatecznie to Frederik Schandorff, Ollie Millroy i Brendan Iribe zwyciężyli w klasyfikacji generalnej po zajęciu 7. miejsca (zwycięstwo w wyścigu Mercedesa Winward Racing nr 57).

Wreszcie Dominik Baumann, Valentin Pierburg i Ian Loggie dominują w kategorii Pro-Am z Mercedesem nr 20 zespołu SPS Automotive Performance, ale tytuł należy do trio AF Corse Ferrari złożonego z Andrei Bertoliniego, Louisa Machielsa i Stefano Costantiniego .

Rankingi GT World Challenge 2022 są dostępne tutaj

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz