Dwa punkty. To niewielka różnica dzieli mistrzów Raffaele Marciello, Daniela Juncadellę i Julesa Gounona Wytrzymałość Cup 2022 od wicemistrza Antonio Fuoco.
Przed startem 3-godzinnego wyścigu w Barcelonie, ostatniej rundy GT World Challenge w tym sezonie, Włoch zakwalifikował się na pole position z Ferrari Numer 71 w drużynie Iron Lynx był 10 długości za trio Mercedes Akkodis ASP nr 88, który startował z 8. miejsca na starcie.
Fuoco był bardzo blisko zwycięstwa, a tym samym tytułu Endurance Cup, ale Ferrari Iron Lynx, którym dzielił się z Alessandro Pier Guidi i Alessio Roverą, w końcu ucierpiało z powodu prawa Porsche 911 GT3 RN°54 od zespołu Dinamic Motorsport za niecałe 9 dziesiątych!
W międzyczasie Mercedesowi z numerem 88 udało się wspiąć na 5. miejsce, zapewniając swoim kierowcom koronę Endurance Cup, jednego z dwóch głównych mistrzostw GT World Challenge. Akkodis ASP również zostaje koronowany wśród drużyn, wyprzedzając Iron Lynx.
Marciello, który zdobył już indywidualne tytuły w ogólnym rankingu (wytrzymałość + sprint), dodaje nową pozycję do swojej rosnącej listy osiągnięć. Jego koledzy z drużyny, Juncadella i Gounon, również potwierdzają swój status wielkich nazwisk w świecie GT. Trzej mężczyźni zwyciężyli już w 24-godzinnym wyścigu w Spa, sztandarowym wydarzeniu mistrzostw SRO, zorganizowanym latem ubiegłego roku.
Zwycięzcom ostatniego wyścigu sezonu, Klausowi Bachlerowi, Alessio Picariello i Matteo Cairoli (Dinamic Motorsport), na podium towarzyszy trio Iron Lynx Fuoco-Rovera-Pier Guidi oraz Lamborghini nr 63 Emil Frey Racing (Mirko Bortolotti – Jack Aitken – Albert Costa).
W swoim ostatnim wyścigu z Audi Sport, WRT umieściło na podium Audi z numerem 32, w skład którego wchodzili Dries Vanthoor, Charles Weerts i Ricardo Feller. Zwróć także uwagę na 6. miejsce Audi N°46 WRT powierzone Fredericowi Vervischowi, Valentino Rossii Nico Mueller, przyszły pilot Peugeot w Hypercarze.
WRT błyszczy także w kategorii Silver Cup, w której ponownie dominuje Audi nr 30 Thomasa Neubauera, Benjamina Goethego i Jean-Baptiste Simmenauera, którzy tytuł zdobyli już przed spotkaniem w Barcelonie.
W klasie Gold Cup wielkie rozczarowanie spotkało trio kobiet Iron Dames (Sarah Bovy, Michelle Gatting i Rahel Frey), które prowadziły w wyścigu i mistrzostwach, zanim 20 minut przed szachownicą napotkały problem techniczny. Ostatecznie to Frederik Schandorff, Ollie Millroy i Brendan Iribe zwyciężyli w klasyfikacji generalnej po zajęciu 7. miejsca (zwycięstwo w wyścigu Mercedesa Winward Racing nr 57).
Wreszcie Dominik Baumann, Valentin Pierburg i Ian Loggie dominują w kategorii Pro-Am z Mercedesem nr 20 zespołu SPS Automotive Performance, ale tytuł należy do trio AF Corse Ferrari złożonego z Andrei Bertoliniego, Louisa Machielsa i Stefano Costantiniego .
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)