Zespół WRT prowadzi doskonały wyścig na torze Imola

Zespół WRT na czele Audi R8 LMS GT3 Evo nr 31 Mirko Bortolottiego, Kelvina van der Linde i Matthieu Vaxiviere’a wygrał 3-godzinny wyścig Imola w zawodach GT World Challenge Europe Endurance Cup.

opublikowany 26/07/2020 à 16:36

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Zespół WRT prowadzi doskonały wyścig na torze Imola

Od czasu prywatnych sesji testowych regularnie w czołówce, Audi R8 LMS GT3 Evo nr 31 – Zespół WRT Mirko Bortolottiego – Kelvin van der Linde – Matthieu Vaxiviere logicznie wygrywa 3 godziny Imoli, pierwsza runda GT World Challenge Europa Wytrzymałość Kubek 2020.

To pierwszy sukces belgijskiej drużyny od Monzy 2018 w serii rajdów długodystansowych SRO Motorsports.

Opiekun pole position Frédéric Vervisch (Audi R8 LMS GT3 Evo nr 66 – Attempto Racing) mimo to narzucił tempo na początku wyścigu przeciwko Jamesowi Calado (Ferrari 488 GT3 Evo nr 51 – AF Corse).

Pełnokolorowy żółty samochód bezpieczeństwa jest jednak wypuszczany po mniej niż 10 minutach od zjazdu z toru. Mercedes-AMG GT3 nr 44 – osiągi samochodów SPS po ostatnim zakręcie.

Po ponownym uruchomieniu Vervisch utrzymał się na prowadzeniu, jednak błąd Calado sprawił, że Raffaele Marciello (Mercedes-AMG GT3 Evo nr 88 – AKKA-ASP) zajął drugie miejsce i zaczął gonić lidera.

Nowy Full Course Yellow wkrótce po pierwszym półgodzinie wyścigu, po tym jak Jean-Luc Beaubelique (Mercedes-AMG GT3 Evo nr 87 – AKKA-ASP) opuścił tor po kontakcie z Mercedesem-AMG GT3 Evo – Madpanda Motorsport jako kontakt pomiędzy Mercedesem-AMG GT3 Evo n°74 – Ram Racing i Bentley Continental GT3 n°107 – CMR.

 

 

 

 

La reprise est brève puisque un nouveau Full Course Yellow est mis en place après la perte d’une roue pour la Lamborghini Huracan GT3 – Imperiale Racing. Presque l’intégralité du peloton décide alors de rentrer dans la voie des stands pour observer le premier arrêt, sauf la Porsche 911 GT3 R n°40 – GPX Racing de Romain Dumas.

Po tej serii zatrzymań i mimo pojawienia się na torze samochodu bezpieczeństwa, Attempto Racing pozostaje jednym z największych przegranych, ponieważ jest nim Ferrari 488 GT3 Evo z numerem 51 – AF Corse Nicklasa Nielsena i numer 72 – SMP Racing Sergeya Sirotkina prowadzi przed Mercedes-AMG GT3 Evo nr 88 – AKKA-ASP Timura Bogusławskiego i Porsche 911 GT3 R nr 40 – GPX Racing Louisa Delétraza.

Ale to Kelvin van der Linde (Audi R8 LMS GT3 Evo nr 31 – Zespół WRT) wykonuje pracę na torze, przejmując kontrolę nad wyścigiem w imponującym tempie na torze. Następnie klan Ferrari stracił strzałę, ponieważ numer 51 Jamesa Calado – Alessandro Pier Guidi – Nicklas Nielsen został ukarany przejazdem przez przejazd za nadmierną prędkość w ramach reżimu FCY.

Zepsuta końcówka wyścigu

Dalsza część sztafety pozwoliła van der Linde na znaczne zwiększenie przewagi, a Południowoafrykańczyk na ostatnią godzinę wyścigu oddał swoje miejsce Mirko Bortolottiemu. Z 25-calową przewagą nad Porsche 911 GT3 R – GPX Racing nr 12 Mathieu Jamineta, Włoch wydawał się mieć kontrolę pod koniec wyścigu.

Jednak neutralizacja na torze Full Course Yellow, a następnie samochód bezpieczeństwa następuje 50 stóp od zakończenia imprezy po zderzeniu Alvaro Parente (Bentley Continental GT3 nr 9 – K-Pax Racing) i Fabiana Schillera (Mercedes-AMG GT3 Evo nr 100) – GetSpeed).

 

 

Dzięki dwóm samochodom dzielącym go od Mathieu Jamineta Bortolotti utrzymał przewagę po ponownym uruchomieniu i powiększył przewagę do oficjalnego kierowcy Porsche, ale wyścig ponownie został zneutralizowany na 25 stóp przed metą po zatrzymaniu się na skraju drogi. McLaren 720S GT3 nr 59 – 59Wyścigowe.

Bez zmian w ostatniej sekwencji restartu, ponieważ Bortolotti pozostaje na prowadzeniu przed Mathieu Jaminetem, który stawia opór Felipe Fradze (Mercedes-AMG GT3 nr 88 – AKKA-ASP) i Driesowi Vanthoorowi (Audi R8 LMS GT3 Evo nr 32 – Team WRT ). Pierwszą piątkę uzupełnia Audi R5 LMS GT8 Evo z numerem 3 – Saintéloc Racing de Haase – Winkelhock – Boccolacci.

Bardziej skomplikowany wyścig dla K-Pax Racing, ponieważ Bentley Continental GT3 nr 3 należący do Gounon – Soulet – Baptista został zmuszony do powrotu na swoje miejsce w ciągu pierwszych dziesięciu minut zawodów, po czym wrócił na tor z dwoma okrążeniami opóźnienia.

Srebrny Puchar trafia do Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 78 – Barwell Motorsport zespołu Patrick Kujala – Frederik Schandorff – Alex MacDowall. Rozczarowanie dla Valentina Hasse-Clota, zgodne zAston Martin Vantage GT3 n°159 – Garage59, na czele kategorii, ale ofiara kontaktu z drugim Lamborghini – Barwell Motorsport, przez co spadł na 2. pozycję

Jonny Adam, Alex West i Chris Goodwin (Aston Martin Vantage GT3 nr 188 – Garage59) zwyciężyli w Pro-Am, natomiast Bentley Continental GT3 nr 108 – CMR Stéphane’a Tribaudiniego – Romano Ricci – Bernard Delhez, jedyny zgłoszony zespół, wygrywa Puchar Am.

 

 

Pełną relację z zawodów Imola w ramach GT World Challenge Europe Endurance Cup znajdziesz w numerze AUTO 2271tygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz