Po zakończeniu wyścigu Suzuka na 1000 km, zastąpionego przez 10-godzinny wyścig w ramach Intercontinental GT Challenge, najważniejszego wydarzenia sezonu Super gt w 2018 roku wyraźnie pozostało Fuji 500 mil.
Próba, która wywołała uśmiech Lexus oraz LC 500, z dubletem uzyskanym przez tandemy Yuhi Sekiguchi – Kazuki Nakajima (zespół nr 36 w TOM'S) oraz Nick Cassidy – Ryo Hirakawa (nr 1 – Team KeePer TOM’S).
Pierwsze trzy ćwiartki wyścigu odbyły się jednak pod pieczęcią Nissana, a GT-R Nismo GT500 nr 23 – Team Nismo Ronniego Quintarelliego i Tsugio Matsudy, zaczynali z pole position, a następnie nr 12 – Team Impul Janna Mardenborougha oraz Daiki Sasaki, którzy z rzędu zdominowali wydarzenie.
Duet Mardenborough – Sasaki miał nawet ponad 25-calową przewagę na około czterdzieści okrążeń przed Lexusem LC 500 z numerem 36, który przed ostatnią rundą zatrzymań powrócił na drugą pozycję, a Lexus z numerem 23 wydawał się być dalej w tyle. delikatność z degradacją dziąseł.
Po zjechaniu do boksów na 143. okrążeniu prowadzący z numerem 12 wydawał się zmierzać ku oczywistemu sukcesowi, zanim problem z przewodami elastycznymi, wyraźnie na poziomie intercoolera, zniweczył szanse Nissana na drugie zwycięstwo w 2018 roku. Wciśnięty do pudełka, Model 12 z numerem 5 w końcu odejdzie, ale zakończy się poza pierwszą piątką.
Ponad 25 sekund przewagi, jazda, prawie w domu i luźna rura. Brutalny. #SuperGT
— Jann Mardenborough (@Jannthaman) 5 sierpnia 2018 r.
Wystarczająco, aby skorzystać z Lexusa nr 36 i nr 1, który zdobył dublet przed pierwszą Hondą NSX-GT nr 17 – Real Racing of Koudai Tsukakoshi – Takashi Kogure. Honda zamyka pierwszą piątkę z NSX-GT nr 5 – ARTA Tomoki Nojiri – Takuya Izawa i nr 8 – Team Kunimitsu Naoki Yamamoto – Jenson Button, pomimo niecodziennej strategii obejmującej pięć przystanków i karę za wyprzedzanie pod żółtą flagą.
Nissan może zająć dopiero szóste miejsce z numerem 500 GT-R Nismo GT24 – Kondo Racing Mitsunori Takaboshi – Joao Paolo de Oliveira.
W GT300 zwyciężyło BMW M6 GT3 nr 55 – ARTA Seana Walkinshawa i Shinichiego Takagiego, zapewniając wygodną przewagę prawie okrążenia nad Mercedes-AMG GT3 n°0 – Goodsmile Racing de Nobuteru Taniguchi – Tatsuya Kataoka et la Toyota Prius apr GT n°31 – apr Racing de Koki Saga – Kohei Hirate.
Jules Gounon, związany z Yuji Ide i Ryohei Sakaguchi w Bentley Continental GT3 – Elcars nr 117, zakończył zawody na 13. miejscu w tej kategorii.
SUPER GT Rd.5 富士GT 500mile Race決勝暫定結果です!!!! #SUPERGT #富士500 mil pic.twitter.com/IHZpI50R2M
— POTENZA_SUPERGT (@POTENZA_SUPERGT) 5 sierpnia 2018 r.
Zapoznaj się z relacją z wydarzenia Fuji 500 mil Super GT w numerze 2177 AUTOtygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)