Sekiguchi i Nakajima zapewniają Lexusowi zwycięstwo na Fuji

Lexus triumfuje na dystansie 500 mil Fuji w Super GT z podwójnym LC 500 nr 36 – Team au TOM'S i nr 1 – Team KeePer TOM'S. Nissan przez długi czas wierzył w zwycięstwo, ale pod koniec wyścigu doznał kontuzji.

opublikowany 05/08/2018 à 11:47

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Sekiguchi i Nakajima zapewniają Lexusowi zwycięstwo na Fuji

Po zakończeniu wyścigu Suzuka na 1000 km, zastąpionego przez 10-godzinny wyścig w ramach Intercontinental GT Challenge, najważniejszego wydarzenia sezonu Super gt w 2018 roku wyraźnie pozostało Fuji 500 mil.

Próba, która wywołała uśmiech Lexus oraz LC 500, z dubletem uzyskanym przez tandemy Yuhi Sekiguchi – Kazuki Nakajima (zespół nr 36 w TOM'S) oraz Nick Cassidy – Ryo Hirakawa (nr 1 – Team KeePer TOM’S).

Pierwsze trzy ćwiartki wyścigu odbyły się jednak pod pieczęcią Nissana, a GT-R Nismo GT500 nr 23 – Team Nismo Ronniego Quintarelliego i Tsugio Matsudy, zaczynali z pole position, a następnie nr 12 – Team Impul Janna Mardenborougha oraz Daiki Sasaki, którzy z rzędu zdominowali wydarzenie.

Duet Mardenborough – Sasaki miał nawet ponad 25-calową przewagę na około czterdzieści okrążeń przed Lexusem LC 500 z numerem 36, który przed ostatnią rundą zatrzymań powrócił na drugą pozycję, a Lexus z numerem 23 wydawał się być dalej w tyle. delikatność z degradacją dziąseł.

Po zjechaniu do boksów na 143. okrążeniu prowadzący z numerem 12 wydawał się zmierzać ku oczywistemu sukcesowi, zanim problem z przewodami elastycznymi, wyraźnie na poziomie intercoolera, zniweczył szanse Nissana na drugie zwycięstwo w 2018 roku. Wciśnięty do pudełka, Model 12 z numerem 5 w końcu odejdzie, ale zakończy się poza pierwszą piątką.

 

 

Wystarczająco, aby skorzystać z Lexusa nr 36 i nr 1, który zdobył dublet przed pierwszą Hondą NSX-GT nr 17 – Real Racing of Koudai Tsukakoshi – Takashi Kogure. Honda zamyka pierwszą piątkę z NSX-GT nr 5 – ARTA Tomoki Nojiri – Takuya Izawa i nr 8 – Team Kunimitsu Naoki Yamamoto – Jenson Button, pomimo niecodziennej strategii obejmującej pięć przystanków i karę za wyprzedzanie pod żółtą flagą.

Nissan może zająć dopiero szóste miejsce z numerem 500 GT-R Nismo GT24 – Kondo Racing Mitsunori Takaboshi – Joao Paolo de Oliveira.

W GT300 zwyciężyło BMW M6 GT3 nr 55 – ARTA Seana Walkinshawa i Shinichiego Takagiego, zapewniając wygodną przewagę prawie okrążenia nad Mercedes-AMG GT3 n°0 – Goodsmile Racing de Nobuteru Taniguchi – Tatsuya Kataoka et la Toyota Prius apr GT n°31 – apr Racing de Koki Saga – Kohei Hirate.

Jules Gounon, związany z Yuji Ide i Ryohei Sakaguchi w Bentley Continental GT3 – Elcars nr 117, zakończył zawody na 13. miejscu w tej kategorii.

 

 

Zapoznaj się z relacją z wydarzenia Fuji 500 mil Super GT w numerze 2177 AUTOtygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz