Super GT – ARTA nietykalna na Fuji

ARTA i Honda NSX-GT nr 8 firmy Nojiri – Kobayashi zakończyły dominację Lexusa w 2017 roku w klasie Super GT. ARTA zwycięża także w kategorii GT300 dzięki BMW M6 GT3 nr 55 marki Takagi – Walkinshaw.

opublikowany 06/08/2017 à 10:31

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Super GT – ARTA nietykalna na Fuji

Od początku kampanii mistrzostw Super GT 2017 Honda NSX-GT nr 8 – ARTA autorstwa Tomoki Nojiri i Takashi Kobayashiego regularnie pokazywał swoją przewagę w kwalifikacjach, jednak nie mógł jej urzeczywistnić w wyścigu, a Luexus zdobył pierwsze cztery wydarzenia roku.

Na torze Fuji, oszczędzona przez deszcz, Honda położyła kres kontroli Lexusa, niekwestionowaną dominacją NSX-GT nr 8. Po płynnym starcie Tomoki Nojiri kontrolował cały pierwszy przejazd, stopniowo zwiększając przewagę pomiędzy Nissanem GT-R nr 23 a Nismo Ronniego Quintarelliego i uzyskał ponad dziesięciosekundową przewagę przed zmianą kierowcy.

Pit stopy tuż przed półmetkiem nie przyniosły żadnych zmian w czołowej dwójce, a Takashi Kobayashi przejął kontrolę nad wyścigiem przeciwko Tsugio Matsudzie. Ten ostatni wydaje się być gotowy na powrót na lidera, ale jednocześnie musi stawić czoła presji ze strony Lexusa LC 500 nr 38 – Team Zent Cerumo z Ishiura – Tachikawa.

Jeśli Kobayashi dzięki walce o drugie miejsce odzyska na chwilę niewielką przewagę nad pościgiem, lider zobaczy na ostatnich okrążeniach powrót tandemu Nissan GT-R z numerem 23 do Lexusa LC 500 z numerem 38, aby utrzymać przewagę dzięki 1″5 przewagi pod flagą w szachownicę.

O czwarte miejsce toczyła się walka pomiędzy Lexusem LC 500 nr 36 – Team au TOM'S de Nakajima – Rossiter i nr 37 – Team KeePer TOM'S de Hirakawa – Cassidy a Nissanem GT-R nr 12 – Team Impul de Mardenborough – Yasuda . Lexus z numerem 36 ostatecznie znalazł się tuż za podium, przed Nissanem z numerem 12 i Lexusem z numerem 37, które uplasowały się w pierwszej piątce.

Honda NSX-GT nr 17 – Real Racing of Tsukakoshi – Kogure, jedna z pierwszych, która zaobserwowała swój pit stop, została zmuszona do wycofania się po kontakcie z Lexusem RC F GT3 nr 60 – LM corsa. W mistrzostwach James Rossiter jest liderem z 44 punktami przed ważnym spotkaniem na Suzuce.

W GT300, Team ARTA zwycięża także za kierownicą BMW M6 GT3 nr 55 firmy Takagi – Walkinshaw, liderzy od startu do mety i zwycięzcy z okrążeniem przed metą. Podium uzupełnia Mercedes-AMG GT3 n°4 – Goodsmile Racing with Team UKYO de Taniguchi – Kataoka et la Toyota Prius n°31 – apr de Saga – Kubo.

 

 

Relację z wydarzenia Fuji Super GT znajdziesz w numerze 2126 AUTOtygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz