Po ignorowaniu Francji w pierwszych latach jej istnienia, Puchar Świata Samochodów Turystycznych (WTCR) nadrabia zaległości. Od jesieni 2021 r. odwiedzono dwa tory położone w południowo-zachodniej Francji (Pau-Arnos i Pau-Ville), do których zostanie dodany Pierścień Renu (Alzacja) w dniach 7 i 8 sierpnia.
Zlokalizowany w Blitzheim w departamencie Haut-Rhin tor będzie gospodarzem pierwszych zawodów światowej klasy dzięki wysiłkom społeczności oraz Discovery Events, promotora WTCR.
Yann Ehrlacher i Yvan Muller (Lynk & Co) będą obecni na prezentacji na konferencji prasowej w sercu Narodowego Muzeum Motoryzacji – Kolekcji Schlumpfa, i będą chorążymi tego wyjątkowego wydarzenia w Alzacji, ich ojczyźnie.
„Staramy się reprezentować na naszych zawodach Francję, a zwłaszcza Alzację” – powiedział dwukrotny posiadacz tytułu, bratanek Yvana Mullera. Możliwość zrobienia tego u siebie będzie wydarzeniem i bez wątpienia kluczowym momentem w mojej karierze, ponieważ bardzo często alzacka publiczność nie może nas odwiedzić ze względu na nasz harmonogram. Często jeździmy po Azji lub za granicą. »
Rodzina Mullerów odegrała ważną rolę w sprowadzeniu WTCR do Alzacji. „Wpadliśmy na ten projekt niemal w formie żartu (kiedy runda w Soczi w Rosji została odwołana, wyd.), uznał Joshua Reibel, dyrektor Pierścienia Renu. Następnie Discovery Sports Events rozmawiało o tym z Tobą, a Ty wróciłeś do nas niemal następnego dnia. Bez Waszego wsparcia nie byłoby nas dzisiaj tutaj. »
Yann Ehrlacher miał niedawno zaszczytzainaugurować szykanę w jego imieniu na trasie o długości 3,6 km. „Co roku ścigam się na ringu nad Renem (bieg na 500 km, który wygrał trzykrotnie. Przyp. red.). Wiem trochę o torze, ale to głównie Yvan dzięki swojemu doświadczeniu wiedział o wykonalności takiego projektu. »
Dla Yvana Mullera ta próba będzie szczególnie poruszająca. Rekordzista tytułów WTCC (cztery) i wciąż tenor światowej turystyki pomimo swoich 52 lat powróci na tor, którym chodził... w zeszłym stuleciu. „25 lat temu, kiedy tor został otwarty, Yvan przyszedł go przetestować, wspomina François Rinaldi, właściciel i dyrektor generalny toru. Pomyślałem wtedy: „Byłoby wspaniale, gdyby pewnego dnia Yvan zamiast testować, ścigał się tutaj. » To wszystko, marzenie się spełni. »
Dziękujemy liderom społeczności lokalnych, którzy nas śledzą (Grand-Est, Europejska Wspólnota Alzacji, Mulhouse Alsace Aglomération, Colmar Aglomération i Wspólnota Gmin Centre Haut-Rhin). Zgoda na wspieranie sportów motorowych, które dziś nie są zbyt dobrze postrzegane politycznie, wymaga prawdziwej odwagi politycznej w 2022 r. »
Jeśli chodzi o rozrywkę, alzacka impreza będzie mogła liczyć na pokaz Minardi Formuła 1 z 2005 roku wyposażony w melodyjny silnik V10. W niedzielę pomiędzy dwoma wyścigami na terenie Bugatti odbędzie się parada około dziesięciu przedwojennych Bugatti. Publiczność będzie mogła bezpłatnie spotkać się ze wszystkimi kierowcami WTCR w piątek 5 sierpnia o godzinie 17:XNUMX na Place de la Réunion, w samym sercu starego miasta w Miluzie.
Miejsca na stronie Anneau du Rhin można zarezerwować już od 29 euro za dzień (sobota lub niedziela) i 49 euro za weekend. Wstęp będzie bezpłatny dla dzieci do lat 12, podobnie jak dostęp do padoku dla wszystkich. Płatność na stanowiskach naturalnych będzie bezpłatna.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)