Ultimate Cup Series / Paul Ricard – sobotnia relacja

Seria Ultimate Cup po raz drugi w tym sezonie powraca na tor Circuit Paul Ricard. Po przejechaniu toru Var w konfiguracji o długości 3,8 km kierowcy wyrażają się teraz na torze F1 o długości 5,8 km.

opublikowany 18/07/2021 à 09:59

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Ultimate Cup Series / Paul Ricard – sobotnia relacja

JEDNOSOBOWE

Nicolas Prost z pewnością ma duży kamień w butie w osobie Jean-Baptiste Mela. Francusko-szwajcarski kierowca, który w tym sezonie ściga się dla CMR w Ultimate Cup Series, zmierzy się z młodym kierowcą z Korsyki, który okazał się potężny w kwalifikacjach.

Autor podwójnego pole position, dzięki swoim dwóm najlepszym czasom, Jean-Baptiste Mela, przez pierwsze dwa wyścigi startował z pierwszego miejsca na starcie. Zwycięzca dwóch z trzech wyścigów w Dijon-Prenois, młody 22-letni kierowca zatriumfował w tę sobotę w obu wyścigach za kierownicą nr 3 Autosport GP F1R, nie pozostawiając najmniejszej szansy Nicolasowi Prostowi. Ten ostatni, lider mistrzostw, nigdy nie był w stanie konsekwentnie dążyć do zwycięstwa samochodem, który nie jest jeszcze optymalny.

Weteran jazdy jednomiejscowym Dylan Young bierze udział w swoim pierwszym w tym sezonie weekendzie w Ultimate Cup Series z Graffem. Australijski kierowca przed powrotem do Europy stawał już dwukrotnie na podium, bezsilny w starciu z Jean-Baptiste Melą i Nico Prostem.

Eric Trouillet (Graff) nie ma sobie równych w Gentleman F3R z dwoma zwycięstwami i dwoma czwartymi miejscami w sumie. Bardzo by go kusiło, aby w niedzielę w trzecim wyścigu wspiąć się na podium... Francuska drużyna przyjechała z aż pięcioma F3R, wszystkie z miejsca w pierwszej siódemce!

Warto zwrócić uwagę na pierwsze podwójne zwycięstwo Shannon Lugassy (CMR) w kategorii FR2.0 w tej dyscyplinie.

GT-SPRINT

Z 28 samochodami i nie mniej niż siedmioma Renault R.S. 01 w kategorii GT Class 3A walka o zwycięstwo jest tego warta. W tę sobotę rozegrano trzy z czterech wyścigów, a obaj kandydaci do tytułu podzielili się zwycięstwami.

Marc Waechter wziął udział w pierwszym wyścigu, odnosząc swoje trzecie zwycięstwo w sezonie po starcie z 1. miejsca na starcie. Kierowca G8 Racing AG szybko wrócił do czołowych zawodników, Charlesa-Henri Samaniego (Racetivity), opiekuna pole position, i Gillesa Colombaniego (Team Clairet Sport), aby później się ich pozbyć. Będąc na prowadzeniu na 2. okrążeniu, Marc Waechter nie martwił się aż do flagi w szachownicę. Następnie wygrał, wyprzedzając Charlesa-Henriego Samaniego i Gillesa Colombaniego.

Ofiara problemu mechanicznego, który uniemożliwiał mu przejechanie jednego okrążenia, Bernard Delhez (AB Sport Auto) zemścił się dwukrotnie. Belg prowadził przez wszystkie okrążenia drugiego wyścigu, podczas gdy w trzecim wyścigu musiał walczyć o zwycięstwo.

Pour l’instant, c’est un sans-faute pour Philippe Arrobio (2B Autosport) avec trois victoires sur trois dans la catégorie Porsche Cup. Maxime Mainguy (Breizh Motorsport 56) tentera de trouver la solution pour renouer avec la victoire dimanche, en course 4.

Jimmy Clairet spisał się znakomicie przez cały wyścig, szczególnie podczas pierwszych dwóch wyścigów, które wygrał w kategorii 308 Cup, po czym przegrał z Xavierem Fouineau (XF Kart) w wyścigu 3.

208 PUCHAR WYŚCIGOWY

Młodzież jest w centrum uwagi pierwszego dnia Pucharu Wyścigowego 208, odkąd młodszy kierowca Joran Leneutre, lat zaledwie 16, wygrał wyścig otwierający ten weekend w Var. To jego drugie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w pierwszym sezonie w klasie 208 i bardziej ogólnie w samochodach.

Po tym zwycięstwie kierowca JSB Competition wystartował z 10. pozycji na starcie do drugiego wyścigu, biorąc pod uwagę odwróconą pozycję w pierwszej dziesiątce. Nie przeszkodziło to młodemu człowiekowi wspiąć się na trzecie miejsce, z podium 2 dziesiąte do drugiego miejsca. natomiast zwyciężył Viny Beltramelli (Ropars Racing Team). Ten ostatni również dobrze spisał się z Joranem Leneutre'em o zwycięstwo w 10. wyścigu, odnosząc swój drugi sukces z rzędu z zaledwie 2 tysięcznymi przewagi nad Joranem Leneutre, pod szachownicą!

Przekaźnik 208

Wiemy o tym i właśnie to stanowi o uroku wyścigów Sztafety 208, w których nic nie jest przesądzone do ostatnich minut. I nie bez powodu o zwycięstwie zadecydowało ostatnie dziesięć minut, w zależności od ostatnich pit stopów, ale także różnych kar.

Z 77 okrążeń przejechanych w ciągu czterech godzin wyścigu w sobotni wieczór Sébastien Gehin i Thierry Blaise ukończyli tylko cztery na prowadzeniu, ale to wystarczyło, aby zapewnić im zwycięstwo w mroku Var. Duet Peugeot 208 n°154/FG zespołu New Team zwyciężył przed parą Pasquier/Blancardi (Gemo Sport), a trzecie miejsce przypadło duetowi Andre/Sivignon (Jean Pat Racing).

PROTO LMP3/CN/EVO

Team Virage po raz kolejny zdominował kwalifikacje do Proto Challenge, broniąc pierwszego rzędu przed dwoma Ligierami JS P320. Załoga Ligiera nr 88, w skład której wchodzili Mathis Poulet, Julian Wagg i Miguel Cristovao, uzyskała najlepszą średnią z czasem 1:57.748, wyprzedzając siostrzany samochód o 3 dziesiąte. Ligier nr 13 Mirage Racing i Duqueine

D08 nr 21 DB Autosport będzie dzielić drugi rząd pola startowego w niedzielne popołudnie. Ginetta G61-LT-P3 firmy MG-Sound Speed ​​​​Division po raz pierwszy pojawia się z tyłu.

ANS Motorsport umacnia swoją dominację w CN, umieszczając swoje trzy samochody na pierwszych trzech miejscach. Polak w Normie nr 1 dojechał do szefa zespołu Nicolasa Schatza z czasem 59.906:71.

GT Wytrzymałość

Czterogodzinny wyścig w kategorii GT Endurance powinien być w niedzielę bardzo konkurencyjny, sądząc po lukach na koniec kwalifikacji. Charles-Henri Samani i Emmanuel Collard zakończyli serię pole position Francka Dezoteux i Stéphane’a Tribaudiniego. Znajdziemy zatem Mercedes-AMG GT3 nr 83 od Racetivity w pierwszym rzędzie, obok Renault R.S. 01 nr 5 od FIT ITBC firmy 2SM Pilotage.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz