Dziewięć 20-minutowych wyścigów sprinterskich i jeden Wytrzymałość Przez 4 godziny dzień w Nièvre był tętniący życiem, delikatnie mówiąc, z wieloma incydentami.
Monoplace : Van Hoepen zadaje podwójny cios, Prost zbieraj punkty
Nieobecny w ten weekend na torze Magny-Cours Jean-Baptiste Mela (CMR) opuścił Nicolasa Prosta i Laurensa van Hoepena (Graff), aby samotnie rywalizowali o zwycięstwa. W tę sobotę w programie kierowców pojedynczego-Cours znalazły się trzy wyścigi. pole miejsc siedzących z identyczną pierwszą linią na początku każdego z nich.
Młody Holender z Graff ustanowił dwa najlepsze czasy w kwalifikacjach, kilka tysięcznych przewagi nad Nico Prostem. Ten ostatni próbował zaskoczyć van Hoepena już na starcie dwóch pierwszych wyścigów, ale bez powodzenia. W ten sposób narzucił F3R nr 13 w wyścigach 1 i 2, odnotowując już cztery zwycięstwa w sześciu wyścigach, w których brał udział od swojego pierwszego udziału w Le Mans. Za kierownicą CMR F3R nr 12 Prost wygrał trzeci i ostatni wyścig, znajdując otwór po wewnętrznej stronie pierwszego zakrętu. Dodając do dwóch poprzednich drugich miejsc, to zwycięstwo pozwala mu zdobyć duże punkty w mistrzostwach i zbliżyć się do tytułu.
Dyskretny w obecności obu mężczyzn Théo Vaucher (Graff) nadal miał luksus stania na podium.
Carmen Jorda, która odkrywała tę dyscyplinę, nie dokonała żadnego błyskotliwego wyczynu. Stary sterownik programistyczny Lotus i Renault en F1 nie udało jej się umieścić F3R firmy CMR w pierwszej dziesiątce. Niemniej jednak pozostanie pierwszą kobietą, która od 10 r. wzięła udział w zawodach Ultimate Cup Series w pojazdach jednomiejscowych.
Kennol GT-Touring Sprint: Marc Waechter otrzymał trzy z trzech
Pojedynek pomiędzy dwoma Renault RS 01, który od pierwszej rundy w Le Castellet ożywia debaty na torze Ultimate GT Sprint, został wznowiony ze zdwojoną siłą w Burgundii.
Trzy z czterech wyścigów w menu wydały werdykt na korzyść Marca Waechtera. Kierowca nr 4 G2 Racing Racing Renault miał 9 punktów straty i odrobi to dzięki trzem zwycięstwom odniesionym w tę sobotę. Szwajcar, autor czterech pole position, które są zagrożone dzięki czterem najlepszym czasom uzyskanym w kwalifikacjach, już trzykrotnie zmieniał test i zamierza sięgnąć po Grand Slam podczas niedzielnego wyścigu, którego start nastąpi o godzinie 8:XNUMX. Bernard Delhez zatem przegrał, ale zapewnił sobie punkty za drugie miejsce.
Kategoria 308 Cup jest najbardziej oblegana i obejmuje siedem samochodów z kilkunastu zgłoszonych. Jimmy Clairet z Team Clairet Sport zdobywał wyróżnienia na koniec każdego wyścigu.
Peugeot 208 Racing Cup: pomiędzy samochodem bezpieczeństwa a czerwoną flagą…
Ponieważ na starcie stanęło 40 samochodów, pierwsze dwie konfrontacje weekendu były szczególnie zacięte i zacięte. Doszło do tak wielu incydentów, że kierownictwo wyścigu musiało dwukrotnie wywiesić czerwoną flagę. W drugim wyścigu ukończono cztery okrążenia, w tym dwa za samochodem bezpieczeństwa…
Ta impreza w Nivernaise ma tę zaletę, że dwóch kierowców, Guillaume Blancardi (Gemo Motorsport) i Calvin Comte (Comte Racing Team), zwycięża w klasyfikacji generalnej po raz pierwszy w tym sezonie.
W niedzielę w programie znajdują się dwa inne 20-minutowe wyścigi…
Peugeot Relais 208: Pasquier / Blancardi na koniec nocy
Dzień zakończył się wyścigiem sztafetowym 208, trwającym 4 godziny, w którym wzięło udział 35 startujących samochodów. Wśród tych załóg jest ta, którą tworzy małżeństwo Sébastienów Loeb i Laurène Godey. Po raz pierwszy w duecie za kierownicą Peugeota 208 dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata i jego partner zajęli 5.e miejsce na koniec bardzo dobrego wyścigu. Na tor wrócą w niedzielę rano, za kierownicą Vortexu, w GT Endurance.
Zwycięstwo sztafety 208 przypadło parze Pasquier/Blancardi na motocyklu nr 208 Gemo Sport 27.
Oprócz ostatniego Sprintu, w niedzielę o 9:55 i 15:50 odbędą się wyścigi wytrzymałościowe Proto i GT. O pole position NAPA GT-Touring rozstrzygnięto w 39 tysięcznych sekundy na korzyść Mercedes-AMG GT3 n°83/Racetivity, Manu Collarda i Charlesa-Henri Samaniego, przed Renault RS 01 n°5/FIT ITBC firmy AB Sport Auto, prowadzonym przez Francka Dezoteux i Stéphane'a Tribaudiniego.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)