F2 – C1: Rowland dominuje w pierwszym wyścigu w Abu Zabi

Oliver Rowland wygrywa pierwszy wyścig w Abu Zabi w F2 z autorytetem przed Artemem Markelovem, a Charles Leclerc traci podium na linii.

opublikowany 25/11/2017 à 16:58

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

F2 – C1: Rowland dominuje w pierwszym wyścigu w Abu Zabi

Pozycje liderów nie zmieniają się poza Antonio Fuoco (Prema Racing), który przegapił start z 3.e miejsce. Po czterech okrążeniach kierowcy ruszyli na miękkich oponach Nycka de Vriesa (Inżynieria wyścigowa) i Charles Leclerc (Prema Racing) nabierają tempa w stosunku do tych, którzy zaczynali na super miękkich oponach. Monako rozpoczyna swój powrót po skomplikowanych kwalifikacjach, podczas gdy Holender wywiera presję na Artemie Markelovie (czasu rosyjskiego), aby objął prowadzenie w wyścigu. W tym samym czasie, Lando Norris (Campos Racing) rezygnuje ze swojego pierwszego wyścigu F2 w przypadku awarii silnika.

Na siódmym okrążeniu zatrzymali się wszyscy kierowcy, którzy zaczynali na super miękkich oponach, w tym Artem Markelov, Oliver Rowland (DAMS) i Antonio Fuoco, a kierowcy, którzy startowali na miękkich oponach, przejęli kontrolę nad wyścigiem. W swojej walce o 2e miejsce w mistrzostwach, Rowland wyprzedza Markelova, podczas gdy Leclerc znajduje się na wydechu De Vriesa i wykorzystuje błąd Holendra, aby przejąć stery wyścigu.

W połowie wyścigu Leclerc zwiększył przewagę do De Vriesa, ale jechał wolniej niż Rowland i Markelov, a Rosjanin wykorzystał swoją wiedzę o Pirelli, aby dogonić Brytyjczyka. Siedem okrążeń przed końcem Leclerc i De Vries zatrzymali się, aby ścigać supermiękkie opony, a Monegańczyk wyszedł na 5.e 16 sekund za Rowlandem. Ostatecznie mistrz z 2017 roku nie zagraża liderom i przegrywa nawet 3e miejsce przed swoim kolegą z drużyny na linii.

Oliver Rowland wygrywa swój trzeci wyścig w sezonie, przed Artemem Markelovem i Antonio Fuoco. Leclerc zajmuje 4e za setną na linii. Luca Ghiotto (czas rosyjski) zajmuje 5. miejscee przed de Vriesem, który również odczuwał ogromny ból z powodu opon premium pod koniec wyścigu. Nicholas Latifi (DAMS) zajmuje 7e i przed Nobuharu Matsushitą (ART GP), który zdobywa pole position przed swoim kolegą z drużyny Alexem Albon. Jordan King (MP Motorsport) zamyka pierwszą dziesiątkę, a Norman Nato – 10e po złym pit stopie.

Ranking wyścigu 1

 

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)