Po rekordowym pole position w 2021 r. Theo Pourchaire był bliski podwojenia stawki w tym roku. Bardzo dobrze czujący się na ulicach Księstwa kierowca ART Grand Prix ostatecznie przegrał z Liamem Lawsonem (Carlin), (polak ostatecznie trafił do Felipe Drugovicha po Kary Lawsona i Ayumu Iwasy, znalazł się w tej samej grupie kwalifikacyjnej za niewystarczające zwolnienie podczas wypadku pierwszego z wymienionych) zadowalając się 2e miejsce na starcie wyścigu głównego w tę niedzielę.
Trudna końcówka sesji kwalifikacyjnej „Grupy A” w Monako
Liam Lawson ustanowił najszybszy czas dnia, ale jego czas został usunięty po otrzymaniu kary po wyścigu za niezastosowanie się do zwolnienia po wypadku Drugovicha, który zakończył się pojedynczą falą żółtej kartki#MonacoGP # F2 pic.twitter.com/wdk1ehzM5e
- Formuła 2 (@ Formula2) 27 maja 2022 r.
« Nie zdradzę mojego sekretu, zażartował Théo Pourchaire zapytany o jego zdolność do występów w Monako. Uwielbiam tu jeździć i czuję się naprawdę pewnie. Udaje mi się szybko dojechać i czuję się tam komfortowo. Skupiamy się na wyścigu głównym. Potrzebujemy dobrych punktów, aby dogonić lidera mistrzostw (Felipe Drugovich). »
Jeśli Théo Pourchaire nie uczyni wyścigu sprinterskiego swoim priorytetem na weekend, mimo wszystko zamierza spróbować szczęścia. Wychodząc 9e a poza punktami Grassois ma nadzieję, że będzie miał okazję do wyprzedzania, aby spróbować wrócić do mistrzostw, tydzień po utracie prowadzenia na rzecz Felipe Drugovicha, podwójny zwycięzca w Barcelonie w ostatni weekend.
« Wyścig sprinterski będzie przypominał długą sesję kwalifikacyjną, przewiduje. Będzie to sekwencja szybkich i wolnych okrążeń. Niestety, momentami będzie trochę nudno. To Monako i tak właśnie jest. Spróbuję podwoić, jeśli nadarzy się okazja. Stawką jest tylko 10 punktów, nie mam nic do stracenia, nie ma już kolejnego wyścigu Reverse Grid Sprint (format trzech wyścigów 3 został porzucony). Być może będzie więcej możliwości niż w zeszłym roku, ale moim głównym celem pozostaje Wyścig Główny. »
Aby to osiągnąć, Théo Pourchaire będzie musiał w pełni skoncentrować się na pilotowaniu w obrębie murów ulic Księstwa. Wyjątkowy na skalę światową tor w Monako wymaga wiele od kierowców, którzy czasami kończą wyścig wyczerpani. „ Myślę, że będzie bardzo ciężko fizycznie– zapewnia. Nie ma prostych i kiedy dojdziesz do pełnego gazu, musisz skręcić. Biorąc pod uwagę ciepło generowane przez podążanie za kierowcą z przodu, musisz zachować koncentrację. Jest bardzo długi i bardzo trudny, ale takie jest Monako. Dlatego delektujesz się tym, kiedy wygrywasz. Spodziewam się ciężkiego weekendu, zarówno psychicznie, jak i fizycznie.. "
CZYTAJ TAKŻE > Wywiad krzyżowy – Théo Pourchaire i Victor Martins: „Nasze pierwsze spotkanie? Na sobie nawzajem w gokarcie! »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
DANIELA MEYERSA
28 o 05:2022
Radzi sobie gorzej niż w zeszłym roku, może jego „sekret” jest o krok gorszy od Drugovicha?!