FR 3.5: płaskowyż nabiera kształtu

Wraz ze zbliżaniem się pierwszych testów zbiorczych zespoły zgłoszone do Formuły Renault 3.5 Series przygotowują się do sezonu. Stan gry.

opublikowany 05/02/2010 à 15:38

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

FR 3.5: płaskowyż nabiera kształtu

Niecały miesiąc do pierwszych testów zbiorczych Formuły Renault W serii 3.5 obecne siły stopniowo nabierają kształtu. Choć niektóre zespoły nie ujawniły jeszcze swojego duetu kierowców, inne są już gotowe do pracy, aby stanąć na podium. Dotyczy to szczególnie zespołu Tech 1 Racing z Tuluzy, który powinien być jednym z najwybitniejszych zespołów w tym sezonie.

Zespół Simona Abadie prezentuje jeden z najpiękniejszych ?składów? tego sezonu, z Brendon Hartley, obecny już w zeszłym roku w serii FR 3.5, oraz Daniel Ricciardo, zwycięzca F3 Brytyjczyk w 2009 roku. Ponadto obaj młodzi mężczyźni będą na zmianę pełnić obowiązki kierowców rezerwowych zespołu czerwony Byk F1, dowód na ścisłe powiązania z najważniejszą dyscypliną sportów motorowych.

Wrażenie potęguje fakt, że zespół MoFaz, dzięki któremu Fairuz Fauzy w ostatnich mistrzostwach zajął drugie miejsce, nazywa się teraz Lotus F1 Racing Junior Team, natomiast Fauzy jest obecnie trzecim kierowcą zespołu Formuły. „Junoir Team”, który będzie startował w serii FR 1, również będzie nosił barwy Lotus F3.5 Racing.

International Draco Racing, który w 2009 roku zdobył tytuły drużyn i kierowców z Bertrandem Baguette, ma nadzieję utrzymać swoją pozycję. Zespół Adriano i Nadii Morini powołał jednak dwóch młodych kierowców, którzy nie będą mieli łatwego zadania. Po roku spędzonym w serii FR 3.5 Kolumbijczyk Julian Leal dołącza do Draco, gdzie będzie współpracował z Francuzem Nathanaëlem Berthonem, mistrzem Francji w Formule Renault 2.0.

Zespół P1 Motorsport, któremu latem ubiegłego roku udało się przezwyciężyć zniszczenie fabryki w wyniku pożaru, pragnie włączyć się do walki o pierwsze miejsca. Brytyjska drużyna powołała Jana Charouza, zwycięzcę Pucharu Świata Le Mans Seria z 2009 roku z Aston Martini niedawno wybrany przez Renault do programu kierowców RF1, stając się kierowcą rezerwowym zespołu F1. Połączy siły z Walterem Grubmüllerem, wicemistrzem brytyjskiej F3 w zeszłym sezonie.

Zespół Epsilon Euskadi będzie również obecny wśród pretendentów Draco, ponieważ hiszpański zespół odnowił zaufanie do Alberta Costy, zwycięzcy Eurocup Formuły Renault 2.0 i FR 2.0 WEC z Epsilonem Euskadi w 2009 roku.

Podczas gdy Greg Mansell dołączył do Comtec Racing, Federico Leo został potwierdzony w Pons Racing, podobnie jak Filip Salaquardra w ISR i Anton Nebilitkiy w KMP. Oczekuje się, że zespoły Carlin Motorsport, Fortec Motorsport, Interwetten.com Racing i SG Formula ogłoszą pary kierowców w nadchodzących tygodniach.

Przed rozpoczęciem sezonu zostanie zorganizowanych kilka zbiorczych sesji testowych. Zespoły spotkają się po raz pierwszy w Barcelonie 4 i 5 marca, a następnie dołączą do Jerez 13 i 14 marca. Ostatnia sesja zostanie zorganizowana w dniach 26 i 27 marca na torze, na którym odbędzie się pierwsza impreza sezonu (16–18 kwietnia), Motorland Aragon.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024