Hubert: „Wiele więcej niewiadomych”

Anthoine Hubert mówił o perspektywach, jakie stwarza jego pierwszy sezon w Formule 2 w 2019 roku przy wsparciu Renault.

opublikowany 06/02/2019 à 13:12

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Hubert: „Wiele więcej niewiadomych”

Jakie są Twoje cele na rok 2019?

Trudno je ocenić. Muszę się z tym pogodzić Renault aby je ustalić, gdyż umowa została podpisana bardzo niedawno. Dołączenie do Arden to wybór, który został przyspieszony poprzez ich techniczne powiązanie z HWA. Przychodzę jako debiutant, a niektórzy będą mieli za sobą trzy, cztery, a nawet pięć sezonów. Wolę poczekać na zimowe testy, żeby mieć pierwszy pomysł. Nigdy też nie współpracowałem z Ardenem, ponieważ moje testy w Abu Zabi odbywały się w MP Motorsport.

 

Wyjaśniłeś swój tytuł GP3 swoją regularnością. Czy to nadal będzie główny klucz? F2 ?
Bez względu na dyscyplinę, najważniejsze jest zdobycie mistrzostwa. Jednak w zeszłym roku kontekst był zupełnie inny. Znałem samochód, kategorię i ścigałem się w najlepszym zespole (ART GP). Wiedziałem, jak podejść do zwycięstwa. Dziś niewiadomych jest dużo więcej.

Program Renault co roku przyciąga nowych kierowców. Czy to forma nacisku?

W 2018 roku absolutnie musiałem wygrać, w przeciwnym razie odpadłbym. Jeśli nie osiągnę celów wyznaczonych w porozumieniu z Renault, będzie to oznaczać, że nie osiągnęłem odpowiedniego poziomu F1. Zrobię wszystko, aby w przyszłości pozostać w programie.

Czy dołączenie do Ardena, który nie osiągnął dobrych wyników w 2018 roku, jest niepokojące?

Do dołączenia do nich zainspirowała mnie ich współpraca z HWA. Arden zrestrukturyzował się, zachowując najlepsze elementy. Prawdą jest, że Arden w zeszłym roku w ogóle nie był w czołówce (9. na 10 drużyn); to właśnie sprawia wyznaczanie celów jest jeszcze trudniejsze. Z pewnością dwóch ostatnich mistrzów F2 było debiutantami, z tym wyjątkiem, że zaczynali w zespołach wysokiego szczebla (Prema i ART GP). Arden jest w stanie osiągnąć lepsze wyniki niż ostatnie wyniki dzięki swojemu doświadczeniu jednomiejscowy, jest co poprawiać.

Jak będzie wyglądać współpraca z HWA?

Będzie to współpraca techniczna. Ich dziedzina inżynierii jest dość zaawansowana, ponieważ DTM to jedna z najtrudniejszych dyscyplin po F1. W tej chwili wszystkie operacje mają siedzibę w Anglii, w Arden.

Jak ważne jest występowanie przed menadżerami zespołów F1?

Jeśli chcesz uzyskać dostęp do F1, konieczne jest, aby być w F2. Szefowie oglądają wszystkie wyścigi, podczas gdy w przypadku GP3 niekoniecznie tak było. To także miłe dla Renault, ponieważ mogą zobaczyć moje osiągi w czasie rzeczywistym, nie będą tylko patrzeć na tabelę wyników i zastanawiać się, jak przebiegł wyścig.

F2 powinna wywołać większą presję niż w poprzednich latach…

Tak, to pewne. Będę w centrum uwagi, ale niezależnie od kategorii, zawsze towarzyszy nam stres. Gdy tylko wsiądziesz za kierownicę, to ostatnia rzecz, o której myślę.

Czy F2 był oczywistym wyborem? po tytule GP3 ?

Nie, oczywiście wymagane budżety są bardzo wysokie. W mojej głowie nie było innego rozwiązania niż przejście do F2 po zdobyciu tytułu w GP3. Bałem się jednak, że mi się nie uda, nie było łatwo zebrać budżet i znaleźć ekipę, która by mnie przyjęła. W tym roku jest sporo szkoleń wymagających kierowcy, którego określiłbym jako „płatnego” i doświadczonego członka zespołu. Nie pasuję do żadnego z tych dwóch pudełek.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz